Inlägg från: GeneralElectric |Visa alla inlägg
  • GeneralElectric

Hjälp! Våra gäster respekterar inte barnfritt!

Adoxa skrev 2011-05-15 22:54:08 följande:
    själv har jag svårt att förstå varför alla tycker att det är så otroligt jobbigt att ha barn med på bröllopet, 
    • Bröllopsfesten förvandlas till barnkalas (vi skulle troligen få cirka 80 barn med på vår fest, om alla skulle ta med sina).
    • Barn tar platser från vänner som man isåfall får avstå från att bjuda (även barn behöver stolar, bord och mat).
    • Barn gör ofta att deras föräldrar åker tidigt från festen.

Vi ska bara ha med ett enda barn på bröllopsmiddagen (160 gäster) = ett syskonbarn som alltid fått vara med på olika tillställningar, men misstänker att hon får väldigt tråkigt.

Vi har dock sagt att alla barn som vill uppskattar att vara med i kyrkan får komma, om det passar familjerna! 
  • GeneralElectric

Jag är förvånad över att en hel del av våra gäster haft så svårt att hitta barnvakt. De har haft gott om tid på sig, i vissa fall många månader. Hur svårt kan det vara? Är särskilt förvånad i de fall det handlar om familjer med relativt stora barn (8-12 år) utan specialförhållanden, där det borde kunna fungera med en ”vanlig” barnvakt och när det är deras egen hemstad. I några fall undrar vi nästan om föräldrarna skyller på detta med barnvaktsbrist fastän det i själva verket finns någon annan anledning till att de inte vill/kan komma?

• GeneralElectric
    MrsT2011 skrev 2011-05-18 09:13:21 följande:
    Förstår att det känns sårande att de inte anstränger sig mer, men försök tänka att det är deras förlust, det är de som går miste om tidernas vackraste och roligaste bröllop! =) Försök att inte lägga energi på gästernas val utan glädjas över att ni slipper ordna barnbord till ett gäng tioåringar...!
    Hehe, jo, det är såklart deras förlust! Jag tycker bara att det är så konstigt att det kan vara svårt att ordna barnvakt i Stockholm och Visby och de andra länder det gäller, när det är snälla och väluppfostrade barn som borde ha massor av kompisar att bo hos eller vara med på kvällen. Vi har erbjudit att förmedla duktiga tonårsflickor som andra vänner rekommenderat som barnvakt. Nå, vi får se hur de löser det!

Ett barnbord var på gång till våra fyra syskonbarn, för att de är med i brudnäbben – men nu har vi skippat även det och har bara med äldsta syskonbarnet på middagen. Jag blir faktiskt smått förbannad å era vägnar, när ni (som skrivit ovan) berättar om hur vissa föräldrar kräver att få ta med sina barn! Som om de inte krävde stolar, bord och kuvert...
Svar på tråden Hjälp! Våra gäster respekterar inte barnfritt!