• Hoppe

Tips på bordsplaceringskarta!

Håller på med min bordsplaceringskarta, men har helt tappat inspirationen och har inte lyckats hitta så mycket på nätet.
    Hur har ni gjort era? Alla tips, idéer och bilder tas tacksamt emot! Kyss

• Svar på tråden Tips på bordsplaceringskarta!
  • Moster Stina

Jag fick själv detta tips...
    Som är tidsbesparande...

Tag en stor skiva trä. Klä över med filt, eller kanske ett billigt tunt täcke från JYSK.
    Klä brädan med ett lakan i en fin och passande färg.
    Klipp sen till bord i lite hårdare papper. Placera ut dessa med nålar. Placera sen runt personlappar.
    Detta kan man laborera med hur länge som helst, och in i det sista utan problem, om någon gäst blir sjuk t ex. Dessutom får man en bra överblick på sin placering. Mycket lättare att upptäcka misstag t ex.
    Sen sätter man fast lite murgöna eller någon blomma och så har man en jättefin skylt att ställa i anslutning till festlokalen.  Detta är alltså ett praktiskt sätt att slippa skriva om och ändra, eller få konstiga tomma platser vid bord pga sjukdom. Men då gäller det att man INTE väljer att ha bordsplaceringen i sitt festprogram också...för då får man ju liksom ändå se till att trycka upp det i absolut sista minuten...

• Gwennie

Vi har själv inte kommit till själva bordsplaceringen än och är inte riktigt säker på hur vi vill göra, men jag har samlat på mig ett par bilder, så här är de!

Är själv väldigt sugen på den här sista med fönstret. Vill gärna göra något annorlunda och det här är ju riktigt snyggt! Lätt att göra dessutom. Bara att ge sig ut på loppisarna!
  • M Berg

vad duktiga ni är m tavlor!
    Sj låter jag gästerna leta efter sina platser. Varit på bröllop m detta system och det gör att fler pratar med varandra.
    Folk som kanske inte annars får möjlighet att prata hinner hjälpas åt å kanske vågar prata med varandra senare under kvällen.

• Hoppe

Oj, jättefina kartor! Vilka bra idéer!
    Vi är bara 40 gäster så att låta folk mingla och leta sig fram till sina platser skulle funka också.

• Gwennie
    Hoppe skrev 2011-05-16 21:32:05 följande:
    Oj, jättefina kartor! Vilka bra idéer!
    Vi är bara 40 gäster så att låta folk mingla och leta sig fram till sina platser skulle funka också.
    Är man inte så många, är det ju bara trevligt att gå runt och titta på namnen och småprata lite :)

Vi har 80 gäster, så om de ska leta, kommer maten bli kall.... ;)
  • Tinzi

Jag har inte börjat ännu, men jag skall klippa ut en kartongbit, klä den i ett jätte tjock svart papper som jag köpt (det är liksom lite vävigt/trådigt) Man kan även ta ett sammetstyg lr liknande.

Sen skall jag klippa ut bord så som andra gjort här och skriva nam manuellt och ev. rama in.  

• wiii

Jag köpte ett stort kartongark i bokhandeln för 19:- , där ritade jag  upp borden. Sedan skrev jag ut små lappar med namnen på och fäste med häftmassa, å kan jag flytta runt dom hur jag vill. Kommer dock att skriva ut nya lappar med namn när placeringen är spikad, för dom har blivit lite slitna av allt flyttande ;)

• Biscuit

Tips när det gäller att labborera med bordsplaceringen är små post-its 2x3cm, kanonlätt att flytta runt. Till tavla köpte jag en ganska tjock silverspegel på ÖB som jag plockat bort glaset i o tänkt använd typ som Moster Stina skrev men med ram runt.

• Tinzi
    Gwennie skrev 2011-05-16 20:18:57 följande:
    Vi har själv inte kommit till själva bordsplaceringen än och är inte riktigt säker på hur vi vill göra, men jag har samlat på mig ett par bilder, så här är de!

Är själv väldigt sugen på den här sista med fönstret. Vill gärna göra något annorlunda och det här är ju riktigt snyggt! Lätt att göra dessutom. Bara att ge sig ut på loppisarna!
    Denna var fin, men hur gör man bäst då? gör ett bords nr och placerar ut här och var? TIPS tack :) (vi har ju avlång bord som sitter ihop)
  • Chicita

Vi hade planerat att skriva ut vår från en annan bröllopssida som jag tycker har ett bättre verktyg för bordsplaceringen än denna sida.
    Enkelt och effektivt. Inte massa pyssel eftersom jag har 2000 andra saker att lägga tiden på *S*

Men så kom TheD med en smart idé och det var att göra namnlappar på samma sätt som vi gjort med bordsplaceringarna (skriva ut på "pergamentaktigt" papper och distressa kanterna) och limma fast på ett stort papper eller liknande.
    Så nu blir det nog så vi kommer att göra Glad

Jag har gjort en tillfällig bordsplaceringstavla där jag fäst lapparna med häftmassa bara eftersom vi saknar svar från en familj + en kusin till sambon och dessutom har en familj på 5 anmält att det kommer 4 därifrån, men inte vilka av dom som kommer Skrikandes
    Smart... när vi till och med har skrivit i inbjudan om bordsplacering så borde man väl förstå att vi kan behöva NAMN på personerna

• Tinzi
    Chicita skrev 2011-06-11 12:51:33 följande:
    Vi hade planerat att skriva ut vår från en annan bröllopssida som jag tycker har ett bättre verktyg för bordsplaceringen än denna sida.
    Enkelt och effektivt. Inte massa pyssel eftersom jag har 2000 andra saker att lägga tiden på *S*

Men så kom TheD med en smart idé och det var att göra namnlappar på samma sätt som vi gjort med bordsplaceringarna (skriva ut på "pergamentaktigt" papper och distressa kanterna) och limma fast på ett stort papper eller liknande.
    Så nu blir det nog så vi kommer att göra Glad

Jag har gjort en tillfällig bordsplaceringstavla där jag fäst lapparna med häftmassa bara eftersom vi saknar svar från en familj + en kusin till sambon och dessutom har en familj på 5 anmält att det kommer 4 därifrån, men inte vilka av dom som kommer Skrikandes
    Smart... när vi till och med har skrivit i inbjudan om bordsplacering så borde man väl förstå att vi kan behöva NAMN på personerna
    får jag fråga vilken den andra sidan var?
  • Gwennie
    Tinzi skrev 2011-06-11 12:38:03 följande:
    Denna var fin, men hur gör man bäst då? gör ett bords nr och placerar ut här och var? TIPS tack :) (vi har ju avlång bord som sitter ihop)
    Det fungerar väl egentligen bara om man har bord som står i grupper. Vi kommer att ha bord för 8-12 personer, så för oss fungerar det.
    Men om du hittar ett fönster eller en glasskiva utan spröjsar så kan du ju rita ut borden som ni har placerat dem. Ni får ju ändå den transparenta effekten.
  • annicapersson

Den med foton var lite kul tyckte jag! Tack för startad tråd och mycket inspiration!

• Chicita
    Tinzi skrev 2011-06-11 15:03:25 följande:
    får jag fråga vilken den andra sidan var?
    Det får du... ;)

Så jag skickar det i ett mess till dig här inne
  • Äppelkärna
    Chicita skrev 2011-06-12 06:53:03 följande:
    Det får du... ;)

Så jag skickar det i ett mess till dig här inne
    Jag är även jag supernyfiken! Skäms
Svar på tråden Tips på bordsplaceringskarta!