Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Snurrigt om svenska seder

En sliverpeng brukar vara i mannens socklinning  där jag kommer ifrån,  vi tjejer har dillfrö i skorna så att om vi blir  tagna av trollen  kan vi peta av skon och trollen måste  då räkna alla fröna, de är lite OCD och kan bara räkna till 3 så  det ger en tid att springa bort.

Jag är glad att du inte hittade  en annan sida som säger att ALLA svenskar gifter sig i folkdräkt och äter spettekaka.

Smörgåsbordet,  jo det är något som  Amerisarna är facinerade av, jag vet inte hur många gånger jag fått förklara att  det är ett sandwich table och att nej allt ska inte vara vit på bordet.  Jag har tagit hand om ett Amerikansk matforum. 

• Kattpoet

Jag har min farmors löftesring, eftersom de var fattiga lämnade de pengar hos guldsmeden tills de hade tillräckligt för  ringarna, att det var under andra världskriget gjorde inte saken lättare men  farmor ärvde lite pengar och de gick direkt till ringarna annars hade nog fått vänta ett tag till.  Gifta blev det men det fanns inget vitt tyg att få tag i så det blev en svart vit klänning istället och  sedan fick de inte ha festen längre än till nio eftersom det rådde mörkläggning i staden de bodde i.

Svar på tråden Snurrigt om svenska seder