Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!
Vi gifter oss nu i juli och jag har tappat ALL ork till att planera och arrangera! Har hur mycket som helst att göra. Vet inte vad vi ska bjuda på för mat (men det lutar åt grillat), vet inte vart vi ska ha festen, vad ska vi ha för tårta och ska vi ha efterrätt också? Inga inbjudningskort har blivit skickade (men det blir ett litet bröllop med närmsta släkten så alla har blivit informerade och vi vet vilka som kommer...hade ändå känts bra att skicka iväg kort. Men är det nödvändigt?) Fan, jag orkar inte mer!! Det enda som blivit avbockat på listan är min klänning och så har jag bokat tid hos frissan och sminkös. Men allt annat!?
Anledningen till att jag blivit så orkeslös är att vår 7 månaders dotter sover så otroligt dåligt på nätterna. Känns som att jag håller på att bli sinnessjuk snart pga sömnbrist. Jag hinner knappt lägga mig i sängen och dra täcket över mig så måste jag upp igen... Jag tog för givet att det skulle bli dåligt med sömn som småbarnsförälder, men det här!? Känns som att jag kollapsar snart!
Släkten bor för långt bort för att jag ska kunna be om hjälp med barnpassning någon gång för att kunna planera. Vet inte hur jag ska hinna med det här. Ångrar att vi drog igång det här med bröllop!
Nu sover dottern en stund och jag försöker samla tankarna och samla info, men jag fladdrar bara runt på sidor och vet inte hur jag ska lägga upp det.
Ville nog bara skriva av mig...men är det någon som har tips om vad som helst så får ni gärna skriva!