• Anonym

Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!

Du behöver först och främst sova, låter det som!! Ingen idé att försöka planera nåt när du är så slutkörd. Kan din blivande man ta över en del? Har du några kompisar som kan ställa upp som barnvakt så att du får sova ut? Försök hitta lösningar på dina sömnproblem först och främst, så löser sig nog det andra åxå.

• Anonym

Jag tycker du ska sätta dig ner med din blivande och berätta exakt HUR mycket allting stressar dig och att du behöver honom och behöver kunna lita på att saker och ting blir gjorda! Prata i klartext så att han verkligen förstår. Sen tycker jag att du ska boka en natt på vandrarhem eller nåt och lämna honom och bebisen för sig själva så att du får sova ut.

• Anonym
    Anonym (Slutkörd) skrev 2011-05-17 14:28:19 följande:
    Klartext verkar tyvärr inte bita på honom! Har försökt det mesta...bli arg, bli ledsen, vara förstående, tala tyyyyydligt osv osv Han är underbart snäll och så, men när det kommer till att planera och engagera sig så funkar det inte!

Tipset med vandrarhem var ju kanon! Ska helt klart överväga det!! Tack!
    Res bort en helg och låt honom ta hand om barnet.
  • Anonym

Förlåt mig men varför vill du gifta dig med en man som ger dig tomma ord? Han SER och VET att du är slutkörd och har mage att sova vidare när du natt efter natt är sömnlös..... Det där är varken respekt eller kärlek i mina ögon. Han bryr sig inte. Börja ställa krav!! Vill han ens gifta sig? Ni är två om att gifta er... Är så less på alla kvinnor här i BT som skriver att dem är stressade, ledsna, trötta och ensamma om allt som har med bröllopet att göra! Varför ställs det inga krav? Vart är respekten gentemot sin blivande fru från männens sida? Sjukt sorgligt. Borde ju inte vara så inför en sån stor dag. Sätt värde på er!

• Anonym

Kanonbra att ni har pratat och kommit fram till nåt!

Försök nu lita på att han fixar de grejer inför bröllopet som han tagit på sig,,, du får försöka släppa ditt kontrollbehov lite där, tror jag. :) Be honom att prata med dig om det han gör så du slipper känna att du måste tjata.

• Anonym

Glöm nu inte att prioritera det som är viktigast för erert bröllop,,, och skit i resten!! Man måste inte göra det så tillkrånglat! :)

• Anonym
    Anonym (Slutkörd) skrev 2011-05-17 22:52:25 följande:
    Vi pratade igenom det i eftermiddags...eller tja, jag bröt ihop och började faktiskt gråta , jag var så slut. Han såg helt chockad ut och poletten verkar ha trillat ner!! Han sa att han skulle ta dottern inatt och frågade vad han skulle ordna inför bröllopet. Det har han visserligen sagt tidigare också, men han verkade lite mer allvarlig med det nu. Han sa själv att jag höll på att "kollapsa". Men sen är det ju det där med att jag ska lita på att han gör grejerna också... Det sa jag till honom. Blev iaf liiite bortskämd ikväll. Slapp mata dottern, laga mat till oss och gå ut med hunden. Kände mig som en divaFlört Fast det ska jag ju inte göra...så här har ju han haft det ett bra tag nu.

Vi brukar göra så på helgerna att han tar dottern på förmiddagarna så att jag kan försöka sova ut, men det blir ju oftast helt sönderhackad sömn eftersom jag vaknar när dem väsnas i lägenheten (trots att jag har öronproppar). Men nu hoppas jag att han börjar hjälpa till på nätterna istället som han sa att han ska göra!!Tack!! Så väldigt snällt av dig! Glad 
    maj bruden skrev 2011-05-17 22:01:48 följande:
    Var bor du någonstans?
    På Gotland!
    Jag blir faktiskt arg när jag läser detta. Du SLAPP laga mat, mata barn och gå ut med hunden?????? VAD gör han egentligen!? Jag känner igen mig, bor själv med en extrem latmask och det är lätt att ta allt ansvar, men det sätt han behandlade dig på är inte uppassning, han gör sin DEL -tydligen för en gångs skull.

Du är inte hans husa, glöm inte det. Du och din hälsa är jätteviktigt!!
Svar på tråden Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!