Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!
Jag tog det säkra före det osäkra och började planera 18 månader innan, och nu är det bara 2.5 månader kvar men det mesta är avklarat redan. Är bara finslipningar kvar typ.
Men det med barn och sömnlösa nätter ställer till det, jag vet. Så jag håller med de andra här, kräv hjälp utav gubben din och se till att få lite sömn. Ska bröllopet bara vara litet med närmaste släkten behöver du inte heller ställa till värsta festen.
Nu i sommar är det fantastiskt att kanske köpa ett lamm och grilla indirekt. Två stora träklykor som körs ner i marken, ett spett igenom lammet, salt vitlök och peppar och indirekt glöd under.
Ett tvärspett i spettet genom lammet så ni kan snurra det, sen kan kanske familjen hjälpas åt att snurra lammet en kvart var (tar ca 5 timmar) och under tiden har ni lekar och spex ute och bjuder på lite drickbart och tilltugg.
Till lammet kan ni ha bakad potatis som får bakas på glöden mot slutet när lammet börjar bli klart och lite goda röror.
Har varit på en sådan fest och den var helt otroligt rolig, och med lekarna var vi aldrig uttråkade. Vi körde rugby, spökboll, tipspromenad, badminton med mera och jag var ändå höggravid då. Så jag minns festen väl och hade otroligt trevligt! Ska anordna något sådant när släkten anländer, några dagar innan bröllopet. Gott om sittplatser och partytält gör att lite regn inte skadar heller!
Du kommer lösa detta, ge dig bara blanka fan på det så kommer det gå! Lycka till :)