Inlägg från: bumbibjörn |Visa alla inlägg
  • bumbibjörn

Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!

Lider med dig förstår precis hur fruktansvärt det är att inte få sova!!! Vår stora kille sov aldrig kändes det som och jag höll på att gå i bitar. Men så började det ändras, nu är han snart tre och sover hela nätterna:) Jag vet inte hur din sambo är, men min vakna inte oavsett hur mycket vår son grät eller lät...det var jättesvårt att få honom att förstå. Men han sa väck mig... tog lång tid innan jag faktiskt kom på det att jag var tvungen att väcka honom för att han skulle gå upp och ta vår son. Ni får försöka hitta en lösning som gör att ni båda får sova. Utan sömn går man i bitar och blr knäpp. Det värsta är att man aldrig riktigt kommer ikapp och har några reserver, men om ni båda hjälps åt så kan du/ni få det att fungera.Ett tips är att gubben tar barnen och går ut ur lägenheten tidigt på lördags morgon så du får ligga ostört hemma och sova. dEt räcker att han tar en långpromenad med barnvagnen nån timme eller hälsar på nån kompis. 
     Angående bröllopet sitt ner och prata kring hur ni vill ha det, vad är viktigt för er och hur skulle ni vilja ha det. Försök släppa på sånt som du kan släppa på till gubben. Sätt en deadline när det ska vara klart det han ska göra och sätt en kort...han kanske kan ta på sig att kolla maten tex. låt honom få en två veckor att kolla och fixa och sedan får han presentera ideerna för dig. Har du inte någon släkting eller vännina som gillar att pyssla? Kasnke kan hjälpa dig att bolla ideer och funderingar och kolla upp saker. Iband är det allt som ska kollas som är det jobbigast och inte det själva praktiska... Stora styrkekramar till dig och hoppas du får sova.

Svar på tråden Hur ska jag orka planera och arrangera bröllopet!? Helt slutkörd!