Anonym skrev 2011-05-18 07:56:42 följande:
Kanonbra att ni har pratat och kommit fram till nåt!
Försök nu lita på att han fixar de grejer inför bröllopet som han tagit på sig,,, du får försöka släppa ditt kontrollbehov lite där, tror jag. :) Be honom att prata med dig om det han gör så du slipper känna att du måste tjata.
Ja jag får nog göra det :)
Mirjami skrev 2011-05-18 08:18:53 följande:
Jag tog det säkra före det osäkra och började planera 18 månader innan, och nu är det bara 2.5 månader kvar men det mesta är avklarat redan. Är bara finslipningar kvar typ.
Men det med barn och sömnlösa nätter ställer till det, jag vet. Så jag håller med de andra här, kräv hjälp utav gubben din och se till att få lite sömn. Ska bröllopet bara vara litet med närmaste släkten behöver du inte heller ställa till värsta festen.
Nu i sommar är det fantastiskt att kanske köpa ett lamm och grilla indirekt. Två stora träklykor som körs ner i marken, ett spett igenom lammet, salt vitlök och peppar och indirekt glöd under.
Ett tvärspett i spettet genom lammet så ni kan snurra det, sen kan kanske familjen hjälpas åt att snurra lammet en kvart var (tar ca 5 timmar) och under tiden har ni lekar och spex ute och bjuder på lite drickbart och tilltugg.
Till lammet kan ni ha bakad potatis som får bakas på glöden mot slutet när lammet börjar bli klart och lite goda röror.
Har varit på en sådan fest och den var helt otroligt rolig, och med lekarna var vi aldrig uttråkade. Vi körde rugby, spökboll, tipspromenad, badminton med mera och jag var ändå höggravid då. Så jag minns festen väl och hade otroligt trevligt! Ska anordna något sådant när släkten anländer, några dagar innan bröllopet. Gott om sittplatser och partytält gör att lite regn inte skadar heller!
Du kommer lösa detta, ge dig bara blanka fan på det så kommer det gå! Lycka till :)
Ja jag önskar att vi kom på det här lite tidigare så jag/vi(!) hade haft mer tid till att planera...men vi kom på det i mars och så tog jag inte riktigt tag i det på direkten heller (tidsoptimis). Men som du säger, det är bara den närmsta familjen (tack och lov!! jag hade nog flippat ur fullständigt annars!) så det känns ju skönt och dom flesta vet ju hur det är med småbarn och så... Men många åker lång och betalar mycket för att ta sig hit så jag känner ändå litegrann att det inte får bli för fjuttigt och snålt!
Vilket kanontips med helgrillat, tack så mycket!! Jag kollade lite igår faktiskt på catering som kommer och grillar lamm...tänkte inte riktigt på att vi faktiskt kan göra det själv också ; ) Annars finns det en gård här som man kan åka till och så grillar dom där, dom ska tydligen vara jätteduktiga på det. Vi ska kolla på vad det kostar annars kan vi ju fundera på att göra det själva som sagt! Tack igen för tipset! Lät riktigt riktigt mysigt och kul: )
Gotlandsmamman skrev 2011-05-18 08:47:05 följande:
Jag vet hur mycket det är innan att göra och man tycker att man har all tid i världen, men sen helt plötsligt är man där... . Jag bor också på Gotland, hör av dig om det är något jag kan hjälpa dig med!
Ja visst är det så! Och jag jobbar nog bäst under stress, men nu önskar jag att jag hade börjat lite tidigare!! Riktigt såhär stressad vill jag inte känna mig; ) Men jag har sovit lite bättre inatt så det känns aningens bättre idag och jag känner mig mer peppad till att fixa detta!
Vad snällt av dig att erbjuda din hjälp!!
Det finns bra mycket goa människor när det väl gäller
TACK!!