• Linn89

Hur gör ni med fotograferingen?

Vi tänkte först att vi skulle fotas innan vigseln, det verkar vara ganska vanligt? Men det jag helst vill är att han inte ska se mig innan jag kommer in till kyrkan. vi gifter oss 13:30 så man kanske har tid att fota efter vigseln men det känns som att det tar alldeles för lång tid innan vi kommer bort till festen. Frågan är om man kan fota sig dagen efter.
    Till saken hör nämligen att det är sambons bror som ska fota oss och det känns som att vi ska ha gott om tid till det, eftersom att han inte fotat något brudpar tidigare. Men jag hade ju också velat få med alla tärnor och marskalkerna på lite bilder och det tror jag inte går att få till dagen efter.

Dessutom vet jag inte alls vart vi ska fota oss. Ska gifta oss i stenungsund (västkusten för den som inte är här ifrån) och jag vet inte vart det finns lämpliga ställen...

Har ni något förslag på hur man kan göra? Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur gör ni med fotograferingen?
  • Linn89
    tyralainen skrev 2011-05-24 07:54:13 följande:

Vi kommer att fotografera oss innan vigseln. Då är man säkert finast i hår och ,smink, utan att man gråtit :) Tycker att det blir för länge för gästerna att vänta om vi tar det efter.

Dagen efter hade jag nog inte velat, så måste man ju göra om frisyr, smink och allt.

Nej det är ju inte det som är smidigast att göra det dagen efter men så är det ju det att jag vill inte känna mig stressad efter vigseln att komma bort till festen och riskera att få bilder man inte är nöjd med. Och innan vill jag inte visa mig.
  • Linn89

Johan, jag hänger inte riktigt med på vad det är du menar som skulle vara så dåligt att fota oss dagen efter?

• Linn89
    pillapilla skrev 2011-05-26 21:17:11 följande:
    Vi har tänkt så att vi ser varandra först i  kyrkan och sen efter vigseln så tar vi några bilder innan festen. Sen dagen efter skulle vi vilja ta fler bilder med en proffsfotograf, känns som att vi inte behöver stressa lika mycket utan bara fokusera på själva fotograferingen och få bättre bilder. Så nu gäller det hitta någon bra fotograf som kan tänka sig fota i två dagar! Cool
    hur gör ni med hår och sminkning dagen efter då?
  • Linn89

Min syster ska göra iordning mig också (hon är frisör) men hon bor inte i samma stad som mig och jag vet inte om jag vill att hon ska sova hos oss på bröllopsnatten..

• Linn89

Nu lutar det mest åt att vi ska försöka klämma in det efter vigseln och innan festen. Nu behöver vi verkligen något fint ställe nära kyrkan eller festlokalen. Alltså, Norum kyrka och spekeröds bygdegård. Som sagt är det ingen proffisionell fotograf men eventuellt blir det två så de kan hjälpas åt med "poser" osv.

Svar på tråden Hur gör ni med fotograferingen?