• Beautiful Disaster

Viktnedgång?

Har kämpat nu i lite över en månad med de där extra kilona.
    Det har inte hänt ett skit! Eller har gått ner 1,5kg. (Äter mindre, rör mig mer.) 
    Har panik att det inte ska ge mer resultat, jag måste gå ner för att klänningen ska sitta bra i augusti.

Någon som har ett tips? Någon som provat typ bantningspiller?

Snälla hjälp mig!

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-20 21:34
    Med lite över en månad, menar jag snart två! Senaste månaden har jag stått stilla
  • Svar på tråden Viktnedgång?
  • Flodis Hjärtat

Visst är det frustrerande, sitter själv i samma båt och tränar på för fullt och har precis tagit tag i kosten, men det är ju så förbannat tråkigt och jag skulle behöva promenera mer, mendet är inge skoj själv men jag kämpar på. Det är ju det enda man kan göra.

Nej tillbantingspiller, ja till motion , bra kost och bra sömn.

I sinom tid...i sinom tid!

Lycka till!

• Beautiful Disaster
    Flodis Hjärtat skrev 2011-05-20 21:40:49 följande:
    Visst är det frustrerande, sitter själv i samma båt och tränar på för fullt och har precis tagit tag i kosten, men det är ju så förbannat tråkigt och jag skulle behöva promenera mer, mendet är inge skoj själv men jag kämpar på. Det är ju det enda man kan göra.

Nej tillbantingspiller, ja till motion , bra kost och bra sömn.

I sinom tid...i sinom tid!

Lycka till!
    Ja det är förj*vligt! Självklart kämpar man på, men när man efter två månader inte ser något resultat så försvinner ju lusten till att fortsätta.. tyvärr.

Lycka till du med! 
  • Flodis Hjärtat

men jag föredrar mått bandet framför vågen och rekommenderar att du mäter dig istället, en gång i veckan och följ upp vecka för vecka. Då ser du att det verkligen händer saker med kroppen även om det syns ytterst lite på vågen.

Kram

• Beautiful Disaster
    Flodis Hjärtat skrev 2011-05-20 21:55:50 följande:
    men jag föredrar mått bandet framför vågen och rekommenderar att du mäter dig istället, en gång i veckan och följ upp vecka för vecka. Då ser du att det verkligen händer saker med kroppen även om det syns ytterst lite på vågen.

Kram
    Har provat det med, men händer ingeting  BLÄ!
    Är mest graviditetskilon som är kvar, som ska bort.
    Men hade varit lättare om man hade en bebis som
    man kunde vara ute och sussa i en vagn  
  • niamh

Jag är egentligen ingen förespråkare av pulverdieter & sånt, men en närstående till mig kämpade med överviktig väldigt, väldigt länge & var för några år sedan med i en medicinsk studie där hon fick dricka/äta Modifast. Finns i flera olika smaker & är riktigt goda tycker jag. Testade själv Modifast som en "kickstart" i två veckor förra året för att bli av med lite graviditetskilon. Gick ner ca 6 kg under dessa 14 dagar. De första 4 dagarna var HEMSKA, jag saknade att tugga. Men sedan gick det som smort & när två veckor hade gått ville jag egentligen inte bryta dieten, men var tvungen då de inte rekommenderar pulver längre än så vid "vanlig" övervikt. Utöver de 4 påsar pulver jag drack per dag (vanligtvis en hallonshake till frukost, potatis/purjolök till lunch, sparris till middag & choklad eller vanilj till kvällsmat) fick jag även dricka té och naturligtvis vatten, så mycket jag ville. Dessutom brukade jag göra en "soppa" på buljongtärningar & kokat vatten om jag behövde något extra. Det är som sagt inget man ska hålla på med någon längre tid, men 1-2 veckor om man behöver en kickstart som sagt. Jag har även använt Modifast när jag känt att jag behövt detoxa kroppen (jag hamnar i sockerperioder ibland då jag bara vräker i mig socker, socker, socker), funkar finemang!

Lycka till vad du än gör! :) 

• Beautiful Disaster
    niamh skrev 2011-05-20 22:09:02 följande:
    Jag är egentligen ingen förespråkare av pulverdieter & sånt, men en närstående till mig kämpade med överviktig väldigt, väldigt länge & var för några år sedan med i en medicinsk studie där hon fick dricka/äta Modifast. Finns i flera olika smaker & är riktigt goda tycker jag. Testade själv Modifast som en "kickstart" i två veckor förra året för att bli av med lite graviditetskilon. Gick ner ca 6 kg under dessa 14 dagar. De första 4 dagarna var HEMSKA, jag saknade att tugga. Men sedan gick det som smort & när två veckor hade gått ville jag egentligen inte bryta dieten, men var tvungen då de inte rekommenderar pulver längre än så vid "vanlig" övervikt. Utöver de 4 påsar pulver jag drack per dag (vanligtvis en hallonshake till frukost, potatis/purjolök till lunch, sparris till middag & choklad eller vanilj till kvällsmat) fick jag även dricka té och naturligtvis vatten, så mycket jag ville. Dessutom brukade jag göra en "soppa" på buljongtärningar & kokat vatten om jag behövde något extra. Det är som sagt inget man ska hålla på med någon längre tid, men 1-2 veckor om man behöver en kickstart som sagt. Jag har även använt Modifast när jag känt att jag behövt detoxa kroppen (jag hamnar i sockerperioder ibland då jag bara vräker i mig socker, socker, socker), funkar finemang!

Lycka till vad du än gör! :) 
    Har funderat på att kickstarta med nutrilett eller naturdiet, men är så osäker :-S
  • jennifaer

Tänk på att röra på dig så mycket som möjligt och som sagt minska på maten. Det låter så löjligt och självklart och för vissa tar det ett tag framförallt om man ligger nära den vikt kroppen gärna "vill ha". Men något som många glömmer bort är att vardagsmotionen är en otroligt stor del i det vi förbränner, allt gör skillnad. Att stå istället för sitta, ta trappor istället för hiss och allt sånt. Dessutom finns det uträknat att om man ska promenera krävs det minst en timme om dagen, en halvtimme är för hälsan, en timme om man ill gå ner i vikt. Springer man istället samma sträcka går det ju fortare och det är bättre för kroppen (oftast om man inte har några sjukdomar). Stegmätare kan kanske vara en idé? Om jag skulle vilja gå ner i vikt skulle jag satsa på ca 16000 steg/dag tror jag.

Hmm mer, man kan ju alltid prova att kickstarta med en pulverdiet men värt att tänka på är att mycket man tappar där i början är vatten. Detta vatten tappar du trots att du dricker eftersom du förlorar dina lager av kolhydrater och dessa binder väldigt mycket vatten. Skulle nog hellre satsa på mindre portioner och hälften a portionen av grönsaker. Tänk också på att om du sänker kaloriintaget mycket ska du höja intaget av proteiner för att inte "bryta ner" kroppen. Jaa det är alla snabbtips jag kan komma på just nu iaf, hoppas du lyckas nå ditt mål!

• MammaKarin

Jag har samma problem, ska gifta mig i augusti och har några kilon kvar att gå ner innan jag kan känna mig bekväm. Jag har nyss börjat med detox. Jag följer recept som fanns med i Aftonbladets söndagsbilaga för ett par år sedan (kanske går det att googla fram dem?). Det är Ulrika Davidsson (GI-guru) som har gjort recepten. Hon har även skrivit en detox-bok.  Jag har provat det en gång tidigare, höll på i 2,5 vecka och gick ner 5 kilo. Kände mig väldigt nöjd då. Man undviker kött, fisk, fågel, kaffe, mjölkprodukter och mjölprodukter. Man äter i princip grönsaker, frukt, nötter, olivolja men kan även äta quinoa, bönor, kikärtor, vildris och råris. Jag kan inte säga att maten är supergod men den är iaf knaprig ;). Jag är bara inne på andra dagen nu och än så länge har hungerskänslorna inte lämnat mig men jag räknar med att magsäcken kommer att krympa snart.

Svar på tråden Viktnedgång?