• niamh

Viktnedgång?

Jag är egentligen ingen förespråkare av pulverdieter & sånt, men en närstående till mig kämpade med överviktig väldigt, väldigt länge & var för några år sedan med i en medicinsk studie där hon fick dricka/äta Modifast. Finns i flera olika smaker & är riktigt goda tycker jag. Testade själv Modifast som en "kickstart" i två veckor förra året för att bli av med lite graviditetskilon. Gick ner ca 6 kg under dessa 14 dagar. De första 4 dagarna var HEMSKA, jag saknade att tugga. Men sedan gick det som smort & när två veckor hade gått ville jag egentligen inte bryta dieten, men var tvungen då de inte rekommenderar pulver längre än så vid "vanlig" övervikt. Utöver de 4 påsar pulver jag drack per dag (vanligtvis en hallonshake till frukost, potatis/purjolök till lunch, sparris till middag & choklad eller vanilj till kvällsmat) fick jag även dricka té och naturligtvis vatten, så mycket jag ville. Dessutom brukade jag göra en "soppa" på buljongtärningar & kokat vatten om jag behövde något extra. Det är som sagt inget man ska hålla på med någon längre tid, men 1-2 veckor om man behöver en kickstart som sagt. Jag har även använt Modifast när jag känt att jag behövt detoxa kroppen (jag hamnar i sockerperioder ibland då jag bara vräker i mig socker, socker, socker), funkar finemang!

Lycka till vad du än gör! :) 

Svar på tråden Viktnedgång?