• solros1

tygbutiker i Sthlm?

ska snart upp till Stockholm för att köpa tyg till bl.a. bolero och tärnklänning.

Vill ha tips på butiker där det finns och vart de ligger.... och ev hemsida.Drömmer

• Svar på tråden tygbutiker i Sthlm?
  • solros1

inga tips på småbutiker som har tyg med spets eller "broderad chiffong" ?
    ska ha ton i ton till ljus ivory-klänning

• solros1

ja jag har redan sett på deras hemsidor och ja jag hoppas att jag kommer hitta något ... har tagit hem lite tygprover från sidencarlson och det finne en bra variant... förhoppningsvis. för man vet ju inte hur hela tyget ser ut när man bara får en liten tygbit

Sen ska vi fixa tyg till tärnans klänning o hon vill också ha något spetstyg... gärna i grön ton då vi hoppas att hennes klänning blir grön.... men vem vet det kanskeblir ngt anant när vi kommer dit.. har ett tyg "här hemma" som är jättefint

o så ska det bli en näbbklänning också... så visst kommer vi att kolla på tyg o sthlm blev bäst du vi har ungeför lika långt var dit.Solig

• solros1

Skrattande Har varit i Stockholm nu... Var först ute på Sundbyberg Textilcentrum. Hittade tyget till tänrklänningen där. Blev en dov grå-grön färg som passade min tärna så bra.

Var sen på Simbra siden där vi såg ett underbart åskblått chiffongtyg som vi blev förälskade i... men eftersom vi skulle ha grönt så..... fick vi överge det. Fanns andra fina broderade chiffongtyger där. Mycket tyg i liten butik!

Sen på Sidencarlson Där fanns allt man kunde tänkas önska i fina tyger, och dyrt blev det. Vi köpte spets med rosor till min bolero. Spets i samma typ men utan rosorna till tärnans spetstunika och till näbbens klänningsskjol och sidentyg till näbbklänningen. Köpte också tyll till min underkjol.

Fortsatte till Ohlssons där vi hittade mer spets... inte alls väntat men den var bara så fin.

Vi hade två underbara dagar i Stockholm och mycket tid gick till tygbutikerna men vi hann med en hel del annat också... tiden går bara för fort o vi hade behövt minst en dag till för att hinna med mer än bara shopping. Det får bli en annan gång. Nu ska allt sys också....

Svar på tråden tygbutiker i Sthlm?