• Amejuli

tygbutiker i Sthlm?

Hej på dig.

Vart kommer du ifrån? Anledningen till att jag frågar är att jag kommer från "tygriket" (marks kommun i västergötland) och flyttade till sthlm för snart sju år sedan. Jag måste nog säga att jag tycker utbudet här är avsevärt sämre och/eller åtminstone avsevärt dyrare.

Men kanske har du inte något bra alls nära dig och då kommer några mer eller mindre bra tips här:
    På svevägen har du Ohlssons tyger (ordinär tygaffär) sen har du en affär som jag tror heter sidenkarlsson och som jag tror ligger högt upp på drottninggatan. Behöver du något kantband eller så så finns det en grym "bandaffär" på hornsgatan precis vid mariatorget.
    Undrar om det inte finns någon lite större tygaffär vid sickla köpcentrum också men där kan jag minnas fel lika gärna. Men det är ju lite utanför centrala stan då.

Hoppas du hittar vad du söker och lycka till!!

• Amejuli

solros1 skrev 2011-05-27 22:14:25 följande:
    inga tips på småbutiker som har tyg med spets eller "broderad chiffong" ?
    ska ha ton i ton till ljus ivory-klänning
    Alltså sidencarlsson har mycket spets i ivory så det är nog fortfarande mitt bästa tips. (Bild från deras hemsida nedan.) Men kanske har du redan sett att de har det och vill hitta fler? I så fall har jag tyvärr inga fler tips. Sorry  :

Svar på tråden tygbutiker i Sthlm?