Inlägg från: SoonToBeYours |Visa alla inlägg
  • SoonToBeYours

kvalitet på schalins ringar?

Hej hej! Jag kan tala om att guldfynd har sitt eget schalins sortiment. De är smalare för att spara in på guldet och de har sämre kvalitet på stenarna för att de ska kunna sälja dem billigare! Våra förlovningsringar köpte vi på guldfynd och när vi nu skulle köpa vigselring gick vi till en riktig juvelerare och då märkte vi att det inte alls var samma när vi fick den. Så den fick skickas tillbaka till schalins och göras om för att den skulle passa ihop med de gamla ringarna! Kan vara värt att tänka på...! Sjukt irriterande iallafall!

• SoonToBeYours

Nej det är nog inget misstag, jag tycker bara det är fult av dem att inte tala om det. Man köper en ring som det står schalins på och då tror man att man köper en kvalitetsring, men i verkligheten är det sämre stenar. Om du vill vara säker skulle jag gå till en guldsmed eller juvelerare istället för en kedjebutik. Då får du med ett äkthetsintyg eller kvlitetsintyg där det står vilken karat det är, vilket vi inte fick till ringarna från guldfynd.

Jag hade säkert inte reagerat om det inte vore för att vi specialbeställde en ring för att vi ville ha samma skena som på förlovningsringen, men när vi fick den var den nya mkt bredare och det såg jättekonstigt ut! 

Svar på tråden kvalitet på schalins ringar?