Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tänka positivt

A loves A skrev 2011-07-24 19:20:51 följande:
    Härlig tråd!

Tror ni inte att jag glömde mina skor hemma när vi åkte till Blekinge?!
    Gifter mig på lördag.
    Nu kommer jag dock ha ett par lite "coolare" skor!

Ett par trätofflor i sandalmodell och i lack!  Allt löser sig!
    Det kanske till och med blev bättre än du tänkt från början... Eller bekvämare Flört
    Allt brukar lösa sig till det bättre av någon konstig anledning.
    Jag har märkt en rytm i otur.

För mig är det två delar otur och en del tur.
    Exempel:
    1¤ Jag fick min väska stulen från ett utrymme på jobbet där egentligen bara personal har tillträde (men det är öppet så det går att slinka in om det råkar vara obemannat)
    2¤ Vi blev överbjudna på tomten vi önskade köpa och bygga huset på
    3¤ Dom ringer från mäklaren och säger att vinnaren drog sig ur, vi får köpa tomten till 25000:- billigare än vårt högsta bud om vi vill.

1¤ Våra båtbiljetter från Nynäshamn till Visby och tillbaka har mystiskt nog bytt avreseort. Vi skulle helt plötsligt resa från Oskarshamn istället (men dom löste det mot ett tillägg - fast jag hade ett bekräftelsemail som sa Nynäshamn Skrikandes)
    2¤ Restaurangen vi alltid äter på första dagen i Visby vägrade låta oss sitta inomhus. Dom hade bara uteserveringen öppen. (trots att dom passerar genom sittplatsområdet inne och det alltså inte skulle bli något direkt extra besvär). Det blåste ute och då kan jag inte äta utan att få munnen full av hår som blåser runt huvudet på mig...
    3¤ Vi går till en annan restaurang som dom rekommenderar på hotellet. Där dom öppnar ett rum speciellt för oss, dom bjuder på en skål med Gazpacho som kommer ca 30 sekunder efter vi satt oss. Vinet är perfekt till maten, lammet är underbart och efterrätten försvinnande god. Vi bjuds på kaffe med en liten kaka medans vi väntar på att dom ska ställa samman notan.
    Bästa restaurangbesöket någonsin... Vi kommer aldrig mer gå till vår förra favoritrestaurang när denna finns Skrattande

1¤ Min nya telefon har en spricka i kanten av skärmen som ser ut att bero på att ramen runt skärmen är vind
    2¤ Återförsäljaren vägrar reparera, dom påstår att den blivit så pga att jag tappat den
    3¤ Telefonen skickas till reparation "på min bekostnad" vartefter jag får ett samtal från en ansvarig på verkstaden som tackar så hemskt mycket för att jag påvisat ett problem som inte uppmärksammats tidigare. Och telefonen byts ut mot en uppgraderad modell utan kostnad...
  • Chicita

I dag hämtade vi ringarna... 
    Det blev verkligen över förväntan. Den gröna diamanten i min ring har en superhärlig grön. Precis den jag var ute efter.
    Tänk vad bra det kan bli när man bara ger sina idéeer och låter proffsen sköta resten Skrattande 

• Chicita

Tänka positivt var det ja...
    2 veckor kvar för mig nu (+ nån dag) och jag vaknar med huvudvärk (migränliknande men inte migrän), feber, illamående mm.
    Mår som ett krockat skithus ungefär...

Men då får man ju försöka vända det till något positivt. Det hade kunnat vara värre till att börja med.
    Jag lämnade ju blod i går, och det kan ta några dagar att återhämta sig, men för säkerhets skull så påbörjade jag en kur med D-vitamin (varje dag istället för 3 tabletter i veckan), järntabletter och KanJang. Så nu vore det väl sjutton om något skulle kunna bryta ut Tungan ute 

Har passat på att gå igenom mammas bouppteckning så jag kan skriva rent på jobbet i helgen och skicka in det sen, brorsdotterns näbbklänning fick ärmarna isydda i går och öljetterna kom på plats i ryggen. Nu ska vi bara prova så vi kan fålla upp den sen.

Ska tvätta igenom de kläder som jag brukar ha själv på medeltidsmarknader och lämna ut till de som ska servera, så är det klart sen och efter det så kan jag lägga fullt fokus på min egen klänning... Äntligen Solig 
    Nu börjar det kännas uppnåeligt igen.

Eller tja jag måste ju fortfarande sy dom där draperierna. Men det är bara några enkla raksömmar och sen är det klart Skrattande 

• Chicita

Åh vilket gott skratt jag fick mig nyss...
    En tjej skyndar förbi i väldigt vardagliga kläder, men med ett superfint vitt bröllopsparaply uppspänt mot regnet Tungan ute

Det var så malplacerat att det blev riktigt skrattretande...
    Tänk att en sån liten grej kan göra så mycket

• Chicita

I dag tänker jag positivt genom att tända en brasa i kaminen och ett par ljus och ta ett halvt glas vitt...
    Vardagslyx som gör att jag bättre kan smälta det negativa besked jag fick på jobbet för ett par dagar sedan.
    En varm vovve som snarkar i knäet på mig gör ju inte saken sämre Solig 

• Chicita

I morse gick jag upp tidigt och gjorde mig i ordning eftersom jag kanske skulle jobba i dag.
    Jag hade gjort upp med husfrun på hotellet att hon fick ringa mig om det hade bokat på och hon behövde någon extra för att komma in och bädda lite eller ta lite stanna-rum.
    Men jag behövdes inte.

Istället för att gräma mig och känna att "faan och jag som kunde fått sovmorgon" så vände jag på det och bestämde mig för att hinna med en hel del hemma i dag...
    Minst 4 maskiner tvätt ska det bli. Jag ska städa ur en IKEA-garderob (dubbeldörrarsgarderob) som vi byggt om till burskåp när jag hade marsvin. Och börja packa in tyger och sånt som jag har fått över efter alla kläder jag sytt till bröllopet.
    Det ska bli så skönt att äntligen få lite ordning här hemma Skrattande 

• Chicita

jag fick en varm vovve i knäet som inte vill flytta sig. Så det har inte blivit så mycket gjort. Men jag har hunnit plocka ur skåpet och torka en första vända i alla fall. Och dammsugit hallmattan...
    Men dagen är ju inte över än Solig 

• Chicita
    Tufvalisa skrev 2011-10-11 16:09:58 följande:
    Vad underbart med en vovve! Vad är det för sort? Min 40-kilos boxer brukade oxå vilja sova i knät. =)

Idag fick jag äntligen bra resultat på jobbet! Många vändor har det blivit innan det blev bra, men jag antar att det är därför man säger "That's why it's called research, first you search and then you re-search!" Haha
    En förvuxen Dvärgpincher... Med andra ord om hans ego matchade hans kropp så skulle han vara stor som en häst, med halvmeterlånga huggtänder Flört Världens farligaste hund om man frågar honom. Tungan ute

Grattis Glad
  • Chicita

Hmm.. Kunde inte laga lunchen i dag eftersom gubben hade missat en av ingredienserna på listan. Så vi fick åka och ta en Sub istället.
    Passade på att handla lite leksaker till hunden (som han nu ligger och försöker frisera). Och så köpte vi den saknade ingrediensen på vägen hem.
    Så nu kan vi istället se fram emot en god kvällsmat Glad 

Svar på tråden Tänka positivt