• meah2000

Ska det vara så j*vla svårt???

Jag blir så jäkla irriterad!!!
    Ska det vara så jäkla svårt att svara på O.S.A i tid?
    Sista dagen för O.S.A var i fredags och det är fortfarande 16 st som inte svarat.

Jag blir så förbannad, det är väl inte meningen att man ska behöva ringa och jaga folk!
    Dom har ändå haft 4 veckor på sig att svara innan O.S.A datumet gått ut.

• Svar på tråden Ska det vara så j*vla svårt???
  • tweety

Hejsan!

Ta det inte så hårt, vissa kanske tror att de har svarat tex muntligt eller vidare. Gjorde det när jag skulle svara på min brors osa. de ringde och frågade om vi inte tänkte komma och jag sa men jag har ju redan sagt att vi kommer muntligt då.
    Skicka ett mail eller slå en signal till de som inte har svarat om en vecka eller så, och ta det lugnt de kansske inte har allt klart ännu om de bara fått 4 v att svara.

Lycka till 

• mysan33

jag vet hur det är, förstår inte varför folk är sena. har de problem och inte vet än så kan de väl höra av sig och säga det. vi hade ochså några som var sena och det känns inget vidare att ringa upp dom...

• meah2000

Grejen är den att dom som inte har svarat har inte hört av sig över huvud taget, varken personligen eller via mail.
    Jag tycker att det är jättekonstigt. Det hör väl till god uppfostran att man anmäler om man kan eller inte kan komma så att brudparet kan planera efter hur många gäster man får.
    Fast jag kanske har missuppfattat allt, osa är bara till för skoj skull  Flört

• TheD

Mycket dålig stil. För min del är de gästerna ej medräknade.

• SposaRoma

Jag undrar också varför man ska jaga vissa tre veckorinnan bröllopet och fråga "eh, alltså, kommer du eller"? Fast ännu svårare har jag att fatta gäster som beklagar sig över att det är svårt att hitta flygbiljetter - NU. Tre veckor innan bröllopet. Datum har varit detsamma i ARTON MÅNADER. Så jag känner en viss brist på medlidande att biljetter är dyra 20 dagar innan bröllop..............?

• c4trin

Har också haft samma problem.. Har fått jaga efter folk (vuxna människor som verkligen BORDE veta bättre)

Har nu (1½ månad efter OSAT) fortfarande inte fått svar av 3 personer.. Nu är det inte ens 2 veckor till bröllopet så deras chans är verkligen över-- Kan ju bara undra hur svårt det kan vara att höra av sig.. Vi skrev t om våra mejladresser så folk kunde bara skicka ett mejl om de ville..

• MuBu

Fruktansvärt dålig stil tycker jag.
    Sen skrev en ovanstående att man kanske inte hinner svara på 4 veckor.
    Struntprat enligt mig.
    Det handlar enbart om respektlöshet tycker jag.

• Blivande fru Swärdh

Förstår inte dem som orkar ringa runt till folk som inte osat! Har dem inte svarat stryker man dem. Det finns mobil, mail och facebook. Nu för tiden finns inga ursäkter till att inte osa!

• gloriousgirlgirl

Usch jag är en sån som inte OSA:t ännu...fast jag har det i tankarna varannan dag och vet vilket datum som är sista dagen. Men jag tänker att man får ju sätta ett sista datum och innan dess kan man inte klaga... men förstår verkligen frustrationen, så jag kanske ska OSA till bröllopet jag ska på  nu :)

• moom
    MuBu skrev 2011-05-23 09:17:42 följande:
    Fruktansvärt dålig stil tycker jag.
    Sen skrev en ovanstående att man kanske inte hinner svara på 4 veckor.
    Struntprat enligt mig.
    Det handlar enbart om respektlöshet tycker jag.
Svar på tråden Ska det vara så j*vla svårt???