• RocioHenke

6 augusti 2011

För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!

Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes! 

• Svar på tråden 6 augusti 2011
  • RocioHenke

Hur går det för dig/er? Vad har ni för färgtema? 

Först och främst har vi vitt men med inslag av turkosa detaljer. Det är dock svårt att hitta turkosa detaljer som inte blir "to much" till dukningen. 

• RocioHenke

Plin, det låter jätte coolt med 60 tals tema! :) du får peppa din blivande! Har inte koll på blommor, har du bild på gerberan?

In wonderland, vitt och ljusrosa låter klassiskt och fint! Du kommer nog inte ha problem att hitta dekorationer i dom färgerna, finns hur mkt som helst ute. Mina tärnor kommer inte heller "följa" färgtemat, de kommer ha orange/röda klänningar. Det viktigaste är att dom känner sig bekväma i klänningarna.

• RocioHenke

Här kommer lite inspiration plin! :) Olika starka 60-tals färger.

• RocioHenke

Inspiration till dig in wonderland! :)

• RocioHenke
    plin skrev 2011-05-24 16:36:33 följande:
    tack för inspirationen! när har ni osa-datum?
    Vårt osa datum är 31 maj. Det närmar sig! Hittills har ca 60 inbjudna tackat ja. Vi räknar med att vi landar kring 65-70. Hur ser det ut för er?
  • RocioHenke
    Nikeh skrev 2011-05-24 19:21:10 följande:
    Jag och min blivande gifter oss också den 6 augusti. Hjärta
    Färgtema vet jag inte riktigt men STD-kort, inbjudningar, placering- och menykort går i någon ivory/guldig färg. Rosorna i min bukett blir sweet avalanche - vita/svagt rosa. Dekorationer blir mestadels vita orkidéer. Typ... Glad

Nu är det inte långt kvar tjejer! Ca 2 ½ månad... Tänk vad fort tiden har gått egentligen. 
    Vad vackert med vita orkidéer! :) Vad har ni för blombudget? Vi ska träffa floristen i början av juni, jag har lite idéer men vet inte riktigt hur man ska lägga upp budgeten. Obestämd 
  • RocioHenke
    klanto skrev 2011-05-24 17:04:23 följande:
    Vi gifter oss också den 6 augusti i år.

Vi kör på enkelt och lite lantligt. I festlokalen: vita linnedukar med blå och rosa rosblad (fake) på borden + kandelabrar med ljus. Vigsellokalen är en dansbana med vacker omgivning så vi kommer inte att dekorera den alls, den är fin som den är.

Min bukett kommer vara rosa, blå och vit och tårtan kommer att gå i samma färgtema.
    Häftigt med dansbana som vigselplats! Fixar ni dekorationerna (linnedukarna + kandelabrar) själva eller får ni hjälp av eventuell cateringfirma? 
  • RocioHenke
    jeami174 skrev 2011-05-25 08:06:40 följande:
    Vi kommer bli hitills har 70 personer (av dem är 10 barn) svarat. 4 har tackat nej och vi väntar svar från 6 personer. Vårt osa går ut 13 juni. Trodde aldrig att alla skulle tacka ja då vi har gäster från USA, Algeriet, Belgien osv. Skoj fast lite panik över att vi blir så många Skrattande
    Känner också lite så, herregud hur ska man få ihop allt med så många människor! Glad Tror att det kommer bli jätte skoj i slutändan!
  • RocioHenke
    Nikeh skrev 2011-05-24 21:08:35 följande:
    Vad gäller buketter (min + tärnans) och corsage så tror jag vi har satt 3000 kr. Vad gäller orkidéerna så är jag inte helt säker, just den budgetposten är mer flytande... Glad Men jag skulle gissa på att vi hamnar på runt 3000 kr där också. Lite beroende på vilken storlek på orkidé vi väljer. Sen tillkommer även krukor... Det hade jag glömt.... Förvånad
    Låter som en bra budget! Glad Blommorna är ju viktiga känner jag, men jag funderar på om det är nödvändigt att lägga ner mycket på dekorationen i kyrkan. Man är ju inte där så "länge". Ska ni ha blommor i kyrkan?
Svar på tråden 6 augusti 2011