6 augusti 2011
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
För oss som gifter oss den 6 augusti 2011!
Lite tips och idéer för dukning, dekoration av festlokal/kyrka, tårta, blommor! Ge era bästa tips! Inspiration sökes!
Jag är med!
Hur går det för dig/er? Vad har ni för färgtema?
Först och främst har vi vitt men med inslag av turkosa detaljer. Det är dock svårt att hitta turkosa detaljer som inte blir "to much" till dukningen.
ha ha. jag tror att vårt tema är too much! kanske.
eller vi har lite 60-talstema. vi har inget färgtema, men vi kommer att ha prickiga vaxdukar på borden. vi är inte överens om vilken färg än, jag vill ha svart men det vill inte han men det blir stora vita prickar iaf. blommorna vi har valt är gerbera. jag vill ha massa olika färger (till det svarta) men om vi får se hur det blir.
Jag gifter mig också då! Jipppie! Mitt färgtema har ändrats från vecka till vecka och nu vet jag inte riktigt om jag har något. Vitt och ljusrosa kommer det vara i rosväg och tärnornas klänningar blir nog i vinrött. Tror ni det blir en bra kombination?
Plin, det låter jätte coolt med 60 tals tema! :) du får peppa din blivande! Har inte koll på blommor, har du bild på gerberan?
In wonderland, vitt och ljusrosa låter klassiskt och fint! Du kommer nog inte ha problem att hitta dekorationer i dom färgerna, finns hur mkt som helst ute. Mina tärnor kommer inte heller "följa" färgtemat, de kommer ha orange/röda klänningar. Det viktigaste är att dom känner sig bekväma i klänningarna.
Här kommer lite inspiration plin! :) Olika starka 60-tals färger.
Inspiration till dig in wonderland! :)
tack för inspirationen! när har ni osa-datum?
Vi gifter oss också den 6 augusti i år.
Vi kör på enkelt och lite lantligt. I festlokalen: vita linnedukar med blå och rosa rosblad (fake) på borden + kandelabrar med ljus. Vigsellokalen är en dansbana med vacker omgivning så vi kommer inte att dekorera den alls, den är fin som den är.
Min bukett kommer vara rosa, blå och vit och tårtan kommer att gå i samma färgtema.
Vi kör också på ett lantligt tema, har beige, brunt och grönt som färgtema.
Kommer att härma denna dekoration ganska rakt av :)