• TheD

6 augusti 2011

Hej hej!

Det närmar sig :) Helt plötsligt så är vi där haha

Mina föräldrar är i USA och handlar lite saker till bröllop, både saker vi vet vad det är och inte... Nu ska jag fortsätta jobba!

• TheD
    In Wonderland skrev 2011-05-26 09:00:26 följande:

Har alla ni som gifter er den 6 augusti fixat tärneklänningar redan? Jag känner mig lite stressad över att vi inte har det klart än. Tänkte beställa från Landybridals. Hoppas de hinner komma fram i tid.

Den klänningen fick vi hem i mars ;)
  • TheD

Ska försöka ta mig tid till att gå till guldsmeden i veckan och prata ringar.

• TheD

Idag kom mina skor. Dem skickades i fredags från England så det gick snabbt och bra :)

• TheD
    Humlan skrev 2011-06-16 17:19:31 följande:
    TJOHOOOO nu har jag hittat en frissa Skrattande.Känns verkligen bra måste jag säga och jag har fått ett bra pris
    3 timmar + make up för 1500 spänn "tummen upp" det klagar jag inte på  och då ingår det en testfrisyr och test make up på det .Gud va skönt att slippa leta det .. då så .. CHECK Skrattande

dessutom har jag köpt en vattenfast mascara från Nivea double black designer waterproof

Någon som testat den och har synpunkter ? Letar ju den ultmata vattenfasta mascaran hihi

Måste du ta med eget smink????
  • TheD
    bruden skrev 2011-06-17 07:48:03 följande:
    Jag hade aldrig tillåtit min frisör att använda mascara som används generellt. Som Humlan skriver, det finns ögonsjukdomar som smittar via bl.a mascara så jag kommer också ta med eget till min frisör. Mascara och ögonpenna tar jag med, det andra är okay.
    Äsch, sånt bryr jag mig inte om. Vet inte hur många mascaror och annat smink jag har lånat av andra på tävlingar :)
  • TheD
    Jeliqa skrev 2011-06-18 20:33:26 följande:
    Är det någon som har bestämt psalmer till vigseln ännu? 
    Vi har verkligen ingen aning om vilka två psalmer vi vill ha så det vore roligt för inspirationen att se vad ni andra har valt. 
    Psalm 201 En vänlig grönska
    Psalm 181 Nu är det morgon
  • TheD
    wildahallon skrev 2011-06-20 17:00:37 följande:
    Vilken tid har ni er vigsel?
    Kl. 14.00
  • TheD

I onsdags bokade vi brud och tärnbukett. Ska återkomma ang. karlarnas lilla blomma....

• TheD
    Ciccci skrev 2011-06-24 13:50:53 följande:
    Vi har redan bordsplaceringskorten klara.. sitter lite smått o funderar på självaste bordsplaceringen som bäst. inte det lättaste.. man vill ju försöka göra alla nöjda...
    Det är ett pussel. Jag har gjort flera alternativ efter hand folk ha tackat ja/nej... Nu är jag nöjd iaf men då har jah placerat två tjejer som har fått till sista veckan i juli på sig pga antagning till utbildning och ett ev. nytt jobb... Så det är lugnt.
  • TheD

Vi flyttar nu i helgen...den 15:e kommer de nya att flytta in så vi har smått kvar och sen städning.......

Bröllopet rullar på. Vi ska proväta på onsdag :D

• TheD

Vi fick smaka maten igår. OMG vad gott!!!!!!!!!!! Och det var inte lite vi fick äta utan vi hade vår middag på hotellet för det var så mycket. Jag LÄÄÄNGTAR att få äta den maten!!!! Åhhh så gott det var!

• TheD

Kan inte hitta näsdukar som är fina... Skulle vilja ha det till gästerna vid vigseln.

Tips?

• TheD

Imorgon ska vi hem till mina föräldrar och titta på den bordsplacering jag har gjort. Alla placeringskort är klara :) Vi ska till dansskolan och "låna" musik för 4 timmar haha så skönt att inte behöva sitta vid datorn och fixa och leta så mycket ;)

På tisdag ska jag på konsultation.
    På onsdag ska älsklingen göra sista klädprovningen.

Överraskningen för älsklingen går hur bra som helst. Jag har  beställt kläder till mig och de andra dansarna. Träning på söndag några timmar!! LÄngtar så att få se hans min när det blir en dansshow på bröllopet :D

Det här ska jag ha på mig:
    Fast inte huvudgrejen. Och definitivt inte högklackat just då.

• TheD
    Nikeh skrev 2011-07-22 20:21:24 följande:
    Idag fick vi hem bordsplaceringstavlan från tryckeriet. 
    Vigselprogrammen ska en kompis göra: layouten och val av papper är gjort.
    Mina skor är inlämnade till skomakare, för att sulas om.
    Solisten och musikerna har snackat ihop sig och satt en tid för när de ska repa.
    Blommor/dekorationer till restaurangen är beställda.
    Vinet är beställt och ska hämtas till veckan.

Känns som om saker och ting börjar falla på plats, vilket känns skönt. För nu börjar stressen komma på riktigt...  
    Nu väntar jag väl lite på min möhippa. Tror nog att den är imorgon, men min blivande ljuger så bra (om han nu ljuger...) så lite osäker är jag allt.

Hur går det för er, har ni blivit hippade?  
    Ingen möhippa, tack o lov!!!!! Om det blir en så vette 17 när. För jag har inte tid till det.
  • TheD

Floristen jag ar haft kontakt med ska vara tillbaka från semestern men hon var inte inne i butiken sist jag var dit så jag funderar på att gå dit nu innan dansträningen. Karlarna måste ju få sina blommor :)

• TheD

En vecka kvar :) Jag älskar min kropp!!! Egentligen ska jag ha min mens vid bröllopet men den kom så snällt igår Flört

• TheD

Vår fotograf/limochaffis lär komma snart. Vi ska träffas så vi vet vem den andre är ;)

Snart ni....då  är det vår tur!!!

• TheD

Vill så gärna lägga upp bilder men dem är för stora så att säga haha

Vi som vill tycker jag ska visa lite från i lördags :)

Grattis till er alla!

KRAM

Svar på tråden 6 augusti 2011