6 augusti 2011
Samma datum för mig, men vårt OSA-datum är senare än alla andras, sista Juni har vi satt.
Vi gjorde ett bröllopsevenemang på facebook där vi bjöd in alla som är inbjudna på bröllopet. Är bara fyra pers utav alla som inte finns på fb. Där uppdaterar vi, ger information och jag skickat ut boendeförslag, påminnelse om OSA-datum med mera och har skrivit att vi accepterar folk JA-tack genom att de klickar i "Jag kommer att delta" på evenemangssidan. Vi lever i 2011 plus att listan med alla som kommer är lättöverskådlig!
Färgtema- Vitt och lime-/äppelgrön (samma nyans beroende på vad man köper)
Bukett- Fejkblommor, har redan bundit den och den blev perfekt. Vita liljor, Orkidéer i vitt/lime, gröna nejlikor och murgröna.
Dekorationer- Glasvaser, "spruckna" och runda precis som de som beskrivits innan här, genomskinliga med vattenpärlor (hur fint som helst, ser ut som glas och går att färga om man vill) och en orkidée och lite murgröna i varje. Gröna servetter med stämpel som vi ska beställa med eget monogram ELLER vita med monogrammet och ett grönt band såsom på inbjudningarna. Festhäfte- Vitt med samma gröna band som på inbjudan.
Dekorationer i kyrkan- Nej, den är så vacker i sig och jag bryr mig inte om att pynta den. Jag minns inte ens att andra gjort det när jag varit på bröllop. Jo, de HADE pyntat, men jag minns inte det, har varit för uppslukad av stunden!
Förresten- HUR TÄNKTE NI NÄR NI BESTÄMDE DETTA DATUM?
Jag har sen jag insett att ALLT OCH ALLA har semester då att det var en riktigt korkat datum. Jag tog det för att de flesta har semester då så de flesta av gästerna kunde komma. Ja, men nu är det så att frisörer, bagerier, präster mm OCKSÅ har semester då. Ingen skola kan man ta hjälp av med något (har floristlinjer, skönhet, frisör, servering, mat med mera i vanliga fall här) för de har lov. Vi fick t.o.m en vikarierande präst!!! Men nu kan man ju inte ändra direkt. De enda frisörer som har öppet tar pris efter det också, kostar tre gånger så mycket, helt sjukt!!! Så jag får fint lösa sakerna själv! Har fler upplevt samma problem?