• Nikeh

6 augusti 2011

Jag och min blivande gifter oss också den 6 augusti. Hjärta
    Färgtema vet jag inte riktigt men STD-kort, inbjudningar, placering- och menykort går i någon ivory/guldig färg. Rosorna i min bukett blir sweet avalanche - vita/svagt rosa. Dekorationer blir mestadels vita orkidéer. Typ... Glad

Nu är det inte långt kvar tjejer! Ca 2 ½ månad... Tänk vad fort tiden har gått egentligen. 

• Nikeh

Vi har satt osa till 19 juni. Hittills har 27 tackat ja. 
    Vi räknar att runt 70 personer kommer till bröllopet/festen.
    Troligtvis kommer det fler till vigseln.  

• Nikeh
    RocioHenke skrev 2011-05-24 19:34:16 följande:
    Vad vackert med vita orkidéer! :) Vad har ni för blombudget? Vi ska träffa floristen i början av juni, jag har lite idéer men vet inte riktigt hur man ska lägga upp budgeten. Obestämd 
    Vad gäller buketter (min + tärnans) och corsage så tror jag vi har satt 3000 kr. Vad gäller orkidéerna så är jag inte helt säker, just den budgetposten är mer flytande... Glad Men jag skulle gissa på att vi hamnar på runt 3000 kr där också. Lite beroende på vilken storlek på orkidé vi väljer. Sen tillkommer även krukor... Det hade jag glömt.... Förvånad
  • Nikeh
    RocioHenke skrev 2011-05-25 12:11:23 följande:
    Låter som en bra budget! Glad Blommorna är ju viktiga känner jag, men jag funderar på om det är nödvändigt att lägga ner mycket på dekorationen i kyrkan. Man är ju inte där så "länge". Ska ni ha blommor i kyrkan?
    Vi ska ha två buketter längst fram vid altaret, det är allt. Vi har valt att lägga mer pengar/krut på att dekorera festlokalen. Sen gifter vi oss i en väldigt stoooor kyrka, så dekorationer i den hade väl ätit upp hela bröllopsbudgeten. Glad 
    Hur har ni resonerat kring dekorationer?  
  • Nikeh

Om 60 dagar är vi gifta, tjejer! Glad Hjärta

• Nikeh

Vi provsmakade maten i tisdags tillsammans med de viner vi fått rekommenderade. Åh, vad gott det var! Håller med TheD: nu längtar man efter att få äta maten (och dricka drycken) på själva stora dagen. Glad
    Inte länge kvar nu... 4 veckor på lördag... 

• Nikeh
    bruden skrev 2011-07-07 20:35:03 följande:
    Är i valet och kvalet ang vår kuvertlåda. Jag är inte nöjd med den jag har gjort.. Hmm, måste fnula på att ev. göra om den. Jag vill ju ha det BRA
    Hur ser den ut idag? 
  • Nikeh

Idag fick vi hem bordsplaceringstavlan från tryckeriet. 
    Vigselprogrammen ska en kompis göra: layouten och val av papper är gjort.
    Mina skor är inlämnade till skomakare, för att sulas om.
    Solisten och musikerna har snackat ihop sig och satt en tid för när de ska repa.
    Blommor/dekorationer till restaurangen är beställda.
    Vinet är beställt och ska hämtas till veckan.

Känns som om saker och ting börjar falla på plats, vilket känns skönt. För nu börjar stressen komma på riktigt...  
    Nu väntar jag väl lite på min möhippa. Tror nog att den är imorgon, men min blivande ljuger så bra (om han nu ljuger...) så lite osäker är jag allt.

Hur går det för er, har ni blivit hippade?  

• Nikeh

Får kanske ändå svara på min egen fråg om möhippa... Glad
    Visst blev jag hippad i lördags. Ända fram till fredag tidig kväll var jag fortfarande ganska säker på att det skulle ske. Sen "förlorade jag hoppet" och började inse att jag skulle vara tvungen att hjälpa min blivande med en catering. Servera är ju inte min starka sida... Flört
    Så även om jag blev tokigt överraskad över att det blev en hippa just då, så var jag nästan mer lättad över att slippa servera... Hade nästan mardrömmar om att spilla både mat och vin på folk... 
    Men istället blev det bubbel i mängder. Har aldrig nånsin druckit så mycket bubbel som i lördags. Och oj, vad trevligt det var! Glad 

Idag är det för övrigt endast 12 dagar kvar tjejer. Om två veckor har vi varit gifta i två dagar... Glad 

• Nikeh

Både jag och min blivande har åkt på halsont. Rynkar på näsan
    Men man får ju se det positivt: bättre att det kommer nu så vi hinner bli friska till lördag. 
    Igår hade jag nästan ingen röst kvar... Tänkte att i värsta fall så får jag köra  "tummen upp" istället för att säga "Ja". Glad

• Nikeh

Idag ska jag provsminkas en sista gång (en kompis som hjälper mig). Nu på morgonen ska vi hämta alla blommor till restaurangen. Senare i eftermiddag är det träff med prästen igen, denna gång i kyrkan. Mamma kommer ikväll och hjälper oss med att skriva alla bordsplaceringar. 
    Fullt upp nu! Glad 

• Nikeh

Efter en lång dag på den restaurangen vi ska vara på, så är vi äntligen hemma. Vi halvsover i soffan bägge två. Bäst att vila upp sig inför morgondagen och sista "racet". 

Vi kliver in i kyrkan klockan 14. Mindre än två dygn kvar... Glad 

Svar på tråden 6 augusti 2011