• RocioHenke

6 augusti 2011

Jeliqa skrev 2011-05-25 11:04:36 följande:
    Vi gifter oss också 6 augusti! :D
    Vi har satt OSA senast den 1 juni och hittills har alla utom 4 personer svarat.

Vi har aprikost och vanilj som färgtema vilket visade sig vara svårare än jag trodde eftersom det knappt finns någonting aprikost att använda som dekoration osv som är i rätt nyans. Så nu har vi allting i olika nyanser men det gör inte så mycket. :)
    Blommorna fick jag precis rätt färg på (avalanche peach rosor och fresia) och vi fick jättebra pris på min bukett, BMs corsage och mindre corsage till marskalkerna efter mycket om och men.

Hur går det för er med festhäften, vigselprogram och dylikt? Jag har hela tiden tänkt att kyrkan gör vigselprogrammen (eftersom alla jag vet som gift sig i vår kyrka haft exakt likadana program) men blev osäker när jag såg att så många här på BT gör egna program.
    Festhäftena ska vi fixa själva har vi tänkt. Först efter att vi gjort inbjudningskorten själva kände vi att, neeej vi orkar inte, men efter att ha kollat runt på olika företag och priserna så kände vi att vi fixar det själva. Innehållet får vi hjälp av toastmastrarna. Vi fixar bordplaceringen och beskrivning av gästerna, plus några frågor till en frågesport. Resten fixar dom.

Vigselprogram har vi inte bestämt om vi ska ha faktiskt. Vi måste diskutera detta med min blivande. Glad 

Fin blogg BTW! 
  • RocioHenke
    Gottblåbär skrev 2011-05-25 11:19:58 följande:
    Vi har bjudit 60 personer och hitills har typ bara 5 sällskap svarat. Snacka om irriterande!!!!!
    Mähhh vad irriterande, lider med dig. Det har varit så på båda våra släktsidor, de tar för givet att de skall komma men det står faktiskt OSA på inbjudan. Segnissar! Flört Vi lade upp på vår bröllopsblogg att de inte skulle missa "sista anmälningsdagen" Vet inte hur vi ska göra sen när OSA dagen kommit. Kanske skicka ut ett mail? Vad tror ni?
  • RocioHenke
    cc2011 skrev 2011-05-25 11:31:22 följande:

Hej tjejer!

Vi gifter också den 6:e augusti och ärligt talat jag har varit såååå lugn hela tiden fram tills nu! Nu har jag börjat blivit stressad, herregud snart är det ju dags! Men vad underbart det kommer att bli =D

Bröllopsdagen är 6/8-2011
    Det kommer blir så fint och coolt! Hoppas stressen lägger sig de sista dagarna innan. Skrattande 
  • RocioHenke
    Nikeh skrev 2011-05-25 20:01:24 följande:
    Vi ska ha två buketter längst fram vid altaret, det är allt. Vi har valt att lägga mer pengar/krut på att dekorera festlokalen. Sen gifter vi oss i en väldigt stoooor kyrka, så dekorationer i den hade väl ätit upp hela bröllopsbudgeten. Glad 
    Hur har ni resonerat kring dekorationer?  
    Min blivande tyckte också det lät lagom att ha två buketter vid altaret, vi resonerar också lite så att vi ska satsa på festlokalen då man kommer vara där i princip hela eftermiddagen/kvällen/natten. Glad 
  • RocioHenke
    Humlan66 skrev 2011-05-26 12:38:57 följande:
    Nu har jag fyndat diamantringar på Auktion  

Nu ska jag smälta ner dessa ringar och använda samma diamanter och göra en ny ring som passar min förlovningsring bättre. det tycker iaf jag va smart hihi . Jag vann dessa för ca 1600 kr 

Jag gillar Norrskens Virvla eller solvind

Härligt! 
  • RocioHenke

I helgen ska vi bestämma en hel del saker! Möte med florist, fotograf, gästgivargård! Jisses! Glad

• RocioHenke
    Gwennie skrev 2011-06-01 16:31:22 följande:

Vad fint! Härliga färger! 
  • RocioHenke
    cc2011 skrev 2011-06-05 00:11:22 följande:
    Hur gick det?
    Planeringsmötena gick bra! Alla var så trevliga och snälla mot oss! Speciellt Gästgivargården som ska fixa cateringen. Jag har inte haft så mycket tid att kika här på Bröllopstorget därav detta sena svar, anledningen är att min kusins fästmö som skulle sy min klänning blivit sjuk och måste opereras. Fick reda på det förra veckan, ungefär 1,5 månad innan bröllopet!! Men jag vände det till något positivt då jag fick chansen att testa lite olika modeller i brudklänningsbutiker! Det har varit skoj! Hittade faktiskt min klänning idag i Malmö på Palm Design. Bättre ställe måste man leta efter! De var så förstående och goa! Det blev en Pronoviaklänning som heter Fresno, plus skor och slöja! Nu kan man andas ut! Jag undrar om ni har tips på ställen där man kan köpa kandelabrar????
  • RocioHenke
    Smuppra skrev 2011-06-17 21:12:49 följande:
    Jag köpte Lancome hypnotice drama waterproof i veckan. Ska testa den imorgon som gäst på bröllop. Har hört att den ska vara bra så jag hoppas verkligen det!

Bra pris humlan! Jag har förträngt priset hos min frissa inkl provuppsättning men jag gör mitt eget pris. Har fobi för att klippa håret och har en enda frisör jag litar på och tyvärr är hon rätt dyr... Vet inte hur jag ska överleva när hon blir mammaledig under hösten och vintern...
    Jag köpte exakt samma mascara! Är supernöjd med den. 
  • RocioHenke
    Jeliqa skrev 2011-06-18 20:33:26 följande:
    Är det någon som har bestämt psalmer till vigseln ännu? 
    Vi har verkligen ingen aning om vilka två psalmer vi vill ha så det vore roligt för inspirationen att se vad ni andra har valt. 
    Vi har bestämt oss för: Vi lyfter våra hjärtan och I denna ljuva sommartid.
  • RocioHenke
    Gottblåbär skrev 2011-06-20 19:15:28 följande:
    Dom ska vi med ha :)
    Vi tyckte dom psalmerna lät glada! :) Roligt att ni också valde dom,
  • RocioHenke

Måste bara skriva av mig! Ännu en stor grej har hänt som inte får hända... Min svärfar ringde tidigare idag och berättade att den pensionerade gludsmeden som skulle tillverka min ring har blivit bestulen på allt i sin lilla verkstad. Två veckor innan bröllopet står jag alltså utan vigselring! Ska man skratta eller gråta? Vart ska man börja leta liksom? Ahhhhh!

• RocioHenke
    Gwennie skrev 2011-07-25 20:07:45 följande:
    Åh, så tråkigt!!! Känner med dig...
    Nu är det ju klart inte samma sak som att ha sin "riktiga" vigselring på sig, men du kan inte tänka dig att köpa något billigt och tillfälligt så länge? Då slipper du stressa runt och leta så mycket nu när det är en massa annat som måste fixas. Då har du tid att leta efter något riktigt bra efter bröllopet.
    Tanken har slagit mig! :) Har lite energi att leta ringar men hittar jag inget jag gillar då får det bli så. Tack för omtanken! Det värmer.
  • RocioHenke
    cc2011 skrev 2011-07-25 21:20:01 följande:
    Fy vad ledsen du måste vara! Förstår att det inte känns roligt. Hoppas det ordnar sig på något sätt!
    Tack för omtanken! :) Jodå det löser sig! Det gör det alltid på ett eller annat sätt. Har hittat en bra guldsmedsaffär där dom kommer att hjälpa mig! Yaaay!
  • RocioHenke
    fru i augusti skrev 2011-07-25 22:33:04 följande:
    Åh, nej!! Vilken himla otur! Håller med Gweenie om att det kan vara en god idé att köpa något billigt och provisoriskt så länge. Det är inte kul att panikleta vigselring.
    Ett tips annars: En affär som heter GULD hade tidigare i sommar JÄTTEREA på alla vigsel och förlovningsringar (50%). När jag pratade med dom om en ring som jag var intresserad av sa expediten att dom kunde få fram den på ungefär 1 vecka, i rätt storlek och med gravering. Men dom enda butikerna i den kedjan som jag känner till ligger i norrförorter till Sthlm, vet inte hur det ser ut i resten av landet.
    Tack för tipset och omtanken! :) Har löst det! Hittade en bra och proffsig guldsmedsaffär som kommer att hjälpa mig. Förklarade min situation och dom sa: Det löser VI!
  • RocioHenke
    fru i augusti skrev 2011-07-29 00:03:09 följande:
    RocioHenke: Vad SKÖNT att det löser sig för er!

Jag har en lång tid gått och grämt mig över att klänningen jag köpt inte satt så bra på mig. Så i måndags gav jag blanka den i att försöka få det att funka med den klänningen och beställde en annan.
    Via Tradera, vit med svarta prickar, 50-tals stuk och underkjol som ger den massa fluff.
    Sneglade på den redan när vi bokade kyrkan men tänkte att ska jag väl gifta mig så SKA det vara i vit klänning. 

Så igår kom den hem. Den sitter SÅ BRA, är mycket mera jag, passar mycket bättre till den typen av bröllop vi ska ha och jag är så jätteglad att jag beställde den!

Dessutom fick vi hem våra ringar idag och jag är bara så HIMLA nöjd.

Nu känns det genast som om allt faktiskt kommer att komma på plats och bli riktigt bra tillslut!
    Yepp det är underbart! :)

Vad härligt att du hittat DIN klänning! Fick också hem min klänning idag! Den är såååå fin. Är helt kär i den! Det pirrar i magen, idag är det 1 vecka kvar!!!!! Jisses!
  • RocioHenke
    Gwennie skrev 2011-07-30 13:33:44 följande:
    En vecka - känns härligt att det snart är dags! :)
    Jag känner mig rätt lugn och sansad. Vi har bra koll på förberedelserna och det är inte så hemskt mycket kvar att fixa. Min kropp verkar dock ha fått fullständig fnatt! Har redan räknat ut att jag kommer att ha mens på lördag, för ett par dagar sedan började en massa finnar bryta ut i pannan, det gör förkylningsont i halsen och igår fick jag urinvägsinfektion! Det är ju helt galet! Snacka om psykosomatisk stressreaktion...! Heltokigt... Men mentalt är jag lugn som en filbunke :P
    Har också fått någon form av stressreaktion. Lite finnar här och där! Jag själv tycker att jag är ganska lugn men kroppen säger något annat. :)
  • RocioHenke
    fru i augusti skrev 2011-08-01 11:54:06 följande:

Nu är det verkligen att skynda på med allt det sista som ska fixas. Och vad händer då?! Jo jag har fått så himlans ont i en gammal skada i ena foten att jag knappt kan stödja på den. Haltade runt igår och tänkte att det nog skulle kännas bättre idag. Men det gör det INTE! Det har ALDRIG varit såhär illa med min fot förut. Den värker t o m i vila. Min ortoped har semesterstängt till på måndag (såklart). Men en vänlig själ på vårdcentralen tryckte in mig på en tid i morgon fm. Hon tyckte så synd om mig när jag sa att jag ska gifta mig på lördag och inte kan stödja på foten. F*N!

Stackare!!! Känner stor sympati! Fick nämligen själv ryggskott igår, inte så grovt men ändå. Var tvungen att sjukskriva mig från jobbet... Känner precis som dig att detta är så jädra fel tajming med fysiska skador. Kan se mig själv få värsta ryggontsattacken när vi står framme vid altaret, aaaah! Eller bara tanken att ha högklackat får mig att bli så nervös.... Ahhh igen!!!
  • RocioHenke

Hoppas ni haft en underbar bröllopsdag! Önskar er all lycka i världen! Kramar från fru och herr Balagué!
Svar på tråden 6 augusti 2011