• bruden

6 augusti 2011

Om en kvart kommer prästen Spännande!

• bruden

Mötet med prästen gick kanon! Det klickade direkt så vi känner oss trygga med honom Han var en härlig man med humor och värme, precis som vi hade hoppats på

• bruden
    madelajnen skrev 2011-06-21 18:05:28 följande:
    Här är en till som ska gifta sig den 6 augusti.

Det känns att det börjar närma sig nu, var in med bröllopsklänningen till en bekant idag som ska fixa justeringarna åt mig.
    Dessutom har vi valt viner idag också :) 
    Välkommen!
    Ja tiden rusar iväg och själv inser jag att det är en heeel del som ska fixas. Men min tärna kommer i helgen så vi kör pysselhelg från fredag till söndag  
  • bruden

Idag hade vi sista rejäla snacket med koordinatorn så nu kan vi andas ut och fokusera lite mer på det som är kvar. Ett prositivt besked är att det finns frisör där vi ska vara så det lutar åt att jag byter för att slippa den långa resan mellan bröllop och frisören. Kommer spara mig minst 2 timmar så det känns riktigt bra

• bruden
    Ciccci skrev 2011-06-24 08:55:06 följande:

Här är en till som gifter sig 6/8-11!

Vigseln är kl 14 och efter det blir det fest!

Vi har inte så mycket kvar att göra. Mest små pysselsaker o de sista finslipningarna på alla textdokument osv. men snabbt går det.. ^_^

Ser sååå fram emot det!! Ska sätta mig och pyssla lite till idag.. :P

Spännande!
    Vi (jag och min tärna) ska också pyssla idag, ja hela helgen Ska fixa klart med gästtavlor, bordsplaceringar och allt annat småtteri  
  • bruden

Bordplaceringskorten klara - check
    Vigselprogram klara - check
    Festprogram klara - check
    Hälsningstavlor klara - check
    Buketter till mig, tärna och brudnäbbar beställda - check

Den här helgen har helt gått till pyssel. Ja vi  hann ju också med att fixa buketter och passade på att gå in i kyrkan en sväng. Träffade på prästen också, trevligt
    Gick runt på området och bara njöt! Det kommer bli underbart!! Längtar!

Bilder från pysslet kommer imorrn hoppas jag  

• bruden
    Humlan skrev 2011-07-03 08:31:40 följande:
    Hur har ni det annars runtomkring er med familj och övriga gäster. Är det bara positiva toner eller ett evigt gnällade på folk som det är för oss ? Jag har väl aldrig vart med  om så mkt negativitet som inför vårat bröllop. Det gnäll om ALLTRynkar på näsan Min syster hakade upp sig på det mesta och frågade vad jag hade i en kyrka att göra som jag inte har någon anknytning till. Sen det här med barnfritt har rört upp MYCKET känslor.

Det är tråkigt bara tycker jag
    Hos oss är det nog i de allra flestas ögon väldigt positivt. Dessvärre har jag ju föräldrar som jag helst av allt hade skippat att bjuda. Vi pratar inte speciellt (går många månader mellan mycket korta tel.samtal) så det känns som att de kommer bara för sakens skull. Allt brakade loss för ett par år sen och sen dess har vi talats vid 4 gånger tror jag.

Vi har inte barnfritt bröllop men det där med vad man har i kyrkan att göra är väl ändå något som hör en kyrklig vigsel till Man behöver inte vara troende för att gifta sig bara man tror på sin kärlek till sin blivande samt tror på en framtid tillsammans
    Lycka till och styrkekramar till dig ♥ 
  • bruden
    NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ!!!!!!
    Kommer på mina älskade barn med att rita på och riva sönder mina fina placeringskortFörvånadGråter De har hittat dem i hyllan bakom festprogrammen och då rotat fram allihop och haft dunderkul med. Fan, nu får jag göra nya juGråter Jag ska vara glad att de inte tog festprogrammen i alla fall... Jahapp, då har jag att göra nu då... *suckar högt*
Svar på tråden 6 augusti 2011