om min sambo nu är Bi, räcker jag då till?
Min historia startar här
Jag är en kvinna på 32 år levt som singel fram tills jag blev ca 30. har varit en riktig partypingla uppvaktad och trivts med min situation som singel. För 2 år sedan träffade jag åter igen en ungdomsflirt och vi blev förälskade han är snäll omtänksam o mysig. Vi köpte lägenhet o drömde om att bilda familj.
Problemet började dock ganska snart, vi hade nästan aldrig sex typ en gång i månaden och han avvisade mina försök till bus i sovrummet. (måste tillägga att jag ser bra ut o aldrig haft svårt att få killar)
Har aldrig varit med om något liknade började tappa min självkänsla att han inte tyckte jag var sexig, kände mig ful, tråkig och slutade tycka om att gå ut o umgås med vänner, drog mig med andra ord in i mitt skal.
Jag har diskuterat problemet med honom o han sa
att han får ångest inför då vi ska ha sex då han upplever att han inte räcker till
sen berättade han om att han som barn blivit utsatt för övergrepp.
Kände mig hemsk då han berättade om övergreppen då kunde jag acceptera att han inte tyckte sex var viktigt.
Allt fortsatte som vanligt kramar, pussar , tv tittande o sex en gång i månaden.
Men det kändes inte bra, mitt dåliga självförtroende gjorde sig påmint.
Började störa mig på att jag upplevde att han flirtade med servitörerna då vi gick ut
på resturang eller att han skaffade nya killkompisar där de hade ett flirtigt sätt till varandra, han brukade skratta åt mig då jag tog upp det.
Men så igår tog jag upp detta med honom igen och då kommer det fram att han är bi att han haft känslor för män att han tänder på både män o kvinnor.
Varför har han inte sagt något tidigare?
Är det här den verkliga orsaken till att han sällan vill ha sex?
Är jag av helt fel kön om jag var en man skulle han kanske bli upphetsad oftare o känna mera åtrå?
Känner mig otroligt förvirrad,
Tanken på att skaffa familj dog helt, då jag blir rädd att han endast är tillsammans med mig för att vi vill ha barn, och att han sen kommer lämna mig då hans pappa dröm gått i uppfyllelse.
Jag känner mig totalt vilsen, jag älskar honom men har ingen aning vad det innebär att vara bi.. eller om han kanske egentligen är homosexuell o bara försöker förneka det steget.
Om han nu endast är bi o han valt att leva med mig varför blir han inte upphetsad av mig då jag?
Beror det på övergreppen ? han har gått i terapi för övergreppen för ca 5 år sen o säger att han inte behöver prata om det mer.
Ärligt så känns det jobbigt att leva i en kärleksrelation där sex inte är ett naturligt inslag. vad ska jag ta mig till?
Någon som har erfarenhet av liknande situationer?
Snälla dela med er av era erfarenheter jag behöver förstå vad som händer o vad man känner då man är bi.