Inlägg från: Vintersol |Visa alla inlägg
  • Vintersol

om min sambo nu är Bi, räcker jag då till?

Nu har jag inga bra svar att ge men tänkte dela med mig av några reflektioner som dök upp när jag läste, för de var inte densamma som en del här ovan.

Att inte vilja ha sex ofta kan bero på massor med saker, att man är trött och stressad, att man inte har behov av att ha sex varje vecka, att man är deprimerad, etc. Har man varit utsatt för övergrepp är det kanske inte långsökt att tänka sig att det ger problem med intimitet, sexualitet och sensualitet. Vad jag försöker komma fram till är att han har ju själv sagt att han får ångest inför att ni ska ha sex och om man känner ångest inför det så är det knepigt att få det lustfyllt.

Sedan kan det ju vara skillnad om man flirtar och liknande i ytliga kontakter, eftersom det kanske väcker andra känslor och tankar än i intima situationer med någon man känner väldigt väl.

Om jag var du skulle jag prata med honom om alla dessa tankar som du har och höra vad han säger. Kanske det kunde vara värt att söka hjälp, antingen tillsammans eller att han går någonstans själv. För att han säger att han inte vill prata om det betyder knappast att det inte är ett problem, snarare tvärtom.

Hur som helst skulle jag inte våga mig på att fastslå att han är bög. Det finns helt klart problem och om ni ska bytta ett liv tillsammans och bilda familj är det bra att prata om det ordentligt, men det finns faktiskt andra möjliga scenario än att han är homosexuell...

Svar på tråden om min sambo nu är Bi, räcker jag då till?