• Tårtsmula

Hur många gäster för att det ska räknas som ett stort bröllop?

Jag bor i Västerås men jobbar i Stockholm. Jag märker stor skillnad på hur det resoneras kring bröllop i de olika städerna. Vi kommer att ha omkring 55 gäster. Mina arbetskollegor tycker att vårt bröllop är mindre, medan våra vänner och bekanta i Västerås tycker det är större.

En spännande grej är också att det verkar ligga viss värdering i hur många gäster man bjuder in. Är det som Facebook, man ska ha galet många vänner för att visa sin popularitet? Antalet gäster är bland det första vänner och bekanta har frågar om.

Hur många gäster tycker ni är gränsen för att bröllopet ska räknas som stort? Berätta gärna varifrån ni kommer så man kan se om det finns variationer utifrån varifrån man kommer.

• Svar på tråden Hur många gäster för att det ska räknas som ett stort bröllop?
  • Tårtsmula

Jag har förstått utifrån folks kommentarer och subtilt skrynkliga ansiktsuttryck att vi kommer ha ett litet bröllop och att det är kanske inte det bästa. Fattar inte...., men jag tror att anledningar som har föreslagits stämmer. Hur som helst så har vårt gästantal om 55 personer fått mig att fundera över om det är fånigt att ha ett live/coverband. Är det fånigt att ha ett band för 55 gäster?

• Tårtsmula
    MrsT2011 skrev 2011-05-25 15:59:45 följande:
    Nej för tusan, vi har resonerat precis tvärtom! =) Vi vill ha after ski-stämning med ösig musik i form av schlagers, creedence, AC/DC och liknande. Alltså har vi bokat en trubadur, ju färre personer desto mer vill man vräka på för att locka dem till dansgolvet! =) Plus att det svider inte lika mycket i budgeten att boka livemusik när antalet kuvert är relativt lågt. Klart ni ska ha livemusik! Tycker dock att trubadur räcker bra, en karismatisk snubbe med elgitarr och schysst bakgrundsmusik kommer man långt med!
    Vi ska ha livemusik. Ett superbra band som heter Henko Benko Band. Det är tre riktigt duktiga musiker och sångaren har galet bra röst.
  • Tårtsmula
    nikkihag skrev 2011-05-26 14:41:18 följande:
    Jisus vilket I-landsproblem
    haha.... Ja, jag håller med. Men som trådstartare vill jag försvara mig med att det allra mesta som skrivs på BT är ilandsproblem.
Svar på tråden Hur många gäster för att det ska räknas som ett stort bröllop?