Pinkgrape skrev 2011-05-29 00:42:37 följande:
Haha ja, det verkar hända rätt ofta nu.. att det blir fel när man citerar :P
Ja, fast en tårta helt utan grädde är ju inte tvärenkelt att hitta.. om man då inte tar tex en chokladtårta som jag tycker är ännu värre i mastighet. Jag vet inte om jag ätit jättekonstiga prinsesstårtor, för jag har aldrig upplevt det som en mastig tårta :P
Visst är det så att dekorationerna inte alltid blir uppätna, men bara för den saken tycker jag inte att man ska skippa det. Man äter ju med ögat också ;) Det är ju lite som att man kan skippa brudklänning, för man kommer ju ändå aldrig använda den igen osv.. men det är ju inte många som gör det, för man vill vara fin. Är ju även därför man dekorerar borden, har en brudbukett osv. Då kan ju tårtan också få vara vacker :)
Sen skulle jag personligen aldrig dra in på något till förmån för alkohol, då jag inte dricker det. Då har jag hellre en fin tårta än en likör som jag ändå inte dricker :P Men smaken är ju som baken hehe
Det är nog möjligt. Jag var kanske lite av en bridezilla när det gällde tårtan. Vi ville ju ha en helt ekologisk tårta men det var fullkommligt omöjlligt. Var på varenda konditori i staden tror jag. Till sist hittade vi en som kunde göra ekologisk tårta. Bokade dem och en månad innan bröllopet ringde jag dem för att kolla med de sista detaljerna och då sa de bara "oj, vi trodde det bara var ett önskemål, men vi kan dekorera med ekologiska blommor?"
Gah, blev så arg men i sista sekund så bakade vår caterinfirma en tårta till oss fast de egentligen inte gör bröllopstårtor.
En prinsesstårta kan ju aldrig bli fel liksom. Jag hade nog mest varit rödd för att folk hade tyckt det var konstigt att servera en "vanlig" prinsesstårta när man lagt ner så mycket energi på allt annat. Kläderna, dukningen, maten o.s.v.
Men alla tänker ju inte lika. Det är ju därför som alla bröllop är unika :)