• tezz840

Prinsesstårta, kan man ha det?

Kom precis på det..
    Först så skulle jag köpa en vit bröllopstårta. Men tycker att det är så dyrt, speciellt om man vill bestämma lite själv med dekoreringen.
    Sen tänkte jag baka egen, men vem har tid till det egentligen? Och skulle det inte bli bra så står man ju där..
    Men sen kom jag på det..
    Vi har ju vitt och grönt som tema...
    Jag kan ju köpa vanliga prinsesstårtor, utan nån rosa ros på.
    Så tänkte jag sätta ett vitt satinband runt och riktiga vita rosor på toppen.
    Hur låter det?
    Blir ju kanonbilligt också.. =)

• Svar på tråden Prinsesstårta, kan man ha det?
  • mikita

Det var vår första tanke också. Jag tycker det är en bra idé. Nu slutade det med att vi beställer en från konditori i alla fall, men det har mer med praktiska bitar att göra då vi inte har kylmöjligheter eftersom vi gifter oss och har festen ute.

• Kattpoet

Rosorna måste vara obesprutade, annars  kan man göra sin gäster sjuka.

Jag gjorde min egen tårta till bröllopet. 

• Sebastiána

Klart att man kan ha privcesstårta. Själv avskyr jag princesstårta (men de flesta gillar det ju) så vi kommer inte att ha det, men vi kommer inte heller att ha speciell bröllopstårta utan en favorittårta från kondiset

• kandersson174

Klart man kan! Det låter jättesnyggt med bandet och testa att köpa vit marsipan och göra marsipanrosor själv, det är inte så svårt och de håller ju om de ligger i plastpåsa så de inte torkar
    Kolla här hur man gör

• tezz840
    kandersson174 skrev 2011-05-25 22:58:39 följande:
    Klart man kan! Det låter jättesnyggt med bandet och testa att köpa vit marsipan och göra marsipanrosor själv, det är inte så svårt och de håller ju om de ligger i plastpåsa så de inte torkar
    Kolla här hur man gör
    " target="_blank">

marsipanrosor kan jag faktiskt göra själv. har gått konditorikurs =), men tycker att det är mycket snyggare med riktiga blommor på.
  • MrsGranath

Vi ska ha prinsesstårtor! Älskar prinsesstårta och mannen äter inte tårta alls, så jag fick bestämma! =)

Till våra 47 pers ska vi ha 3 hjärtformade prinsesstårtor med vit marsipan , vita rosor och gröna blad...
    (Har tema vitt och grönt och dessutom vita rosor som återkommande länk i bukett, inbjudan, bordsplacering osv...

Kan oxå tillägga att vi betalar 900 kr för allt, uppenbarligen är prinsesstårtor inte så fasligt dyrt! =)

• Pinkgrape

Vi kommer ha vit prinsesstårta med rosa marsipanrosor i olika nyanser och svarta dekorationer på :) Vi beställer den dock från ett bageri och för 70 personer kostar det 2000kr.

En liknande tårtställning som denna kommer den stå på, då jag tycker det är finast och verkligen ger känslan av en bröllopstårta :)

Jag tycker att din idé om vanliga prinsesstårtor med vita dekorationer passar alldeles utmärkt, då ni dessutom har det färgtemat :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mace

Klart ni kan ha!

Det stora problemet är ju kylmöjligheter, men det beror ju på hur många man är. Vi är nästan 100 personer på bröllopet så det kommer helt enkelt inte att gå att kylförvara om vi skulle baka/göra själv.  

• queenelin

Jättefint! Du kan ju också köpa några vita rosor och sätta på, bara för att det är lite kul med det klasiska prinsess-utseendet fast med en tvist. Ett band runt tårtan låter jättefint!

Smart!

• Millemoj

Kan inte lyckas ladda upp bilden på vår tårta. Det var en bröllopstårta i tre våningar (vit princesstårta) med blå hjärtan och beige dekorationer som följe vårt färgtema. enkel men klassisk och de flesta äter princesstårta - dessutom älskar både jag och min man det.

Priset för tårtan på 35 bitar med extra dekorationer och brudpar på toppen samt hyran av tårtställningen gickpå 1100:-! hur billigt som helst!! ska dock tillägga att tårtan inhandlades från ett litet konditori ute på landet.

Svar på tråden Prinsesstårta, kan man ha det?