Yarrow skrev 2011-05-28 12:53:48 följande:
Vi valde en ekologiskt bröllopstårta med hallon och vitchokladfyllning. Kanske inte jätte"spacig" men vi valde den för att det passade temat och att den skulle vara lätt att äta efter maten :)
Hade vi tänkt som er hade vi inte haft någon tårta alls. Jag äter inte socker (om jag inte blir bjuden, på fester och så ar jag alltid en liten bit) och min man gillar inte tårta. Haha.
Men ja, alla tänker ju olika och det är ju Bra :) vi hade liksom inte vår bröllopsfest för vår skull utan för vår familj och vänner som ville vara med och fira. Det är en av anledningarna till att vi aldrig skulle välja en prinsesstårta till bröllopet. Av samma anledning som vi hade en köttrött till buffén fastän vi int eär så förtjusta i kött någon av oss.
Var på ett bröllop i sommar där de serverade en svart bröllopstårta med vanlig prinsessfyllning. Blev som sagt inte besviken men det kändes lite konstigt att liksom sätta skeden i värsta fina bröllopstårtan ochbså smakade den så "vanligt". Fast är handlade det ju lite om vad man har för budget också, det är ju ett bra budgetval att ha prinsesstårta :D
Vi kommer ha välkomstdrink med snittar och chokladdoppade jordgubbar och 3-rätters middag där efterrrätten kommer vara en bärmousse i chokladskål på bärspegel med riven choklad och därför valde vi bort en tyngre chokladtårta som bröllopstårta, för det kan bli lite för mastigt efter man har ätit så mycket mat + att vi redan har haft flera inslag av choklad. Det var även därför vi valde bort en moussetårta, för det skulle lätt bli lite kaka på kaka då desserten bestod av det. Vi ville inte ha en tårta som smakade av någon likör eller liknande, då jag avskyr det och för att vi kommer ha rätt många barn med på bröllopet. Alternativet som återstod var en vanlig prinsesstårta. Det är ganska lätt, de flesta tycker om det och det ser riktigt fint och bröllopigt ut :) För oss är tårtan mer symbolisk, den ska vara med, men den behöver inte vara helt outstanding.
Att det är ett bra budgetalternativ behöver inte alltid vara sant, så det beror helt på vad man väljer för dekorationer och liknande. Den prinsesstårta vi valt, med de dekorationerna vi valt och den hallonsylten vi valt, kostade mer än både en chokladtårta och en moussetårta, just för att tiden det tar att göra alla dekorationerna trissar upp priset. Nu äger min kusin bageriet som ska göra tårtan, så vi får ju ett bra pris på den, men om vi hade betalat ordinarie pris så hade den inte räknats som en lågbudgettårta, trots att det "bara" är en vanlig prinsesstårta.