Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Prinsesstårta, kan man ha det?

Rosorna måste vara obesprutade, annars  kan man göra sin gäster sjuka.

Jag gjorde min egen tårta till bröllopet. 

• Kattpoet

Varför man  ska tönta sig och provsmaka bröllopstårtan innan, jo det är för att inte alla är så himla bra på  göra tårtor och vissa  ställen har apmycket   essenser i tårtorna.

Igår av någon udda anledning bjöd 4 olika ställen i stan  kaffe och en bit päron tårta, tårtorna såg likadana ut men en smakade  kemilåda och en smakade fett och inte päron, en annan  smakade blåvitts päronpinne med choklad från 80 talet  och en smakade  gulastora  päron med en hint av ingerfära.

Så man vill inte står där på bröllopet med något som smakar horriblet.  

• Kattpoet

Mace,  jag minns bröllops tårtor. Vännens  bröllops tårta smakade bara färgmedel och nästan alla gäster och även bruden spottade ut den.  Tårtan  de hade smakat  som tanter hade bakat smakade jätte gott men denna var  bara vidrig.
    Exets vänners bröllopstårta för det laktos intoleranta smakade surt och unket.  Och det var inte bara jag som tyckte det.

En annans väns tårta var helt underbar,  marängtårta med  hallon, vispgrädde och flagad choklad, perfekt avslutning på middagen. 

Min tårta, enligt de som åt den var hjorton något helt nytt och underbart i en bröllops tårta. 

• Kattpoet

Pinkgrape, jag såg  svarthåriga brudpar  på Askelyckan i Växjö

• Kattpoet

Pinkgrape, ska jag ta en titt och se vad den kostar?  Jag kan ta en bild på den.

• Kattpoet

Frigolit låda betyder inte att den håller sig kall men den kan klara sig OM man har en kall källare eller en jordkällare.

Svar på tråden Prinsesstårta, kan man ha det?