Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Ordna egen buffé? Billiagaste alternativet?

Funkar kanon och det bara sätta sig ner och se vad som är i säsong och billigt när ni gifter er.

• Kattpoet

Kom ih[g dock att  fläskfile  klarar sig max 2 månader i frysen rå och   kyckling 1 år  och nötkött  4-6 månader.
    Tillagat så  håller det  sig 1 månad innan  det börjar smaka unket. 

• Kattpoet

Jag har nu bestämt att jag tänker göra en moonblushed tomat sallad,  jätte bra och jag kan göra den under  natten till den stora dagen och sedan be någon annan hälla på  dressing.

Moonblush sallad för  10 buffeportion

1 kilo små tomater ( pärl, cherry,cocktail) eller stora tomater
    5 klyftor vitlök
    2 tsk färsk timjan
    4 msk olja

Sätt på ugnen på 220C.  Skala vitlöken.  Skär små tomater i halvor och stora  i 4 eller 8 delar.  Tag en långpanna, klä den i  aluminum folie och olja in med  1½ msk olja. På med tomaterna, häll över  olja och  timjan och vitlöken.
    Sätt in ugnen, lite högre upp än mitten, stäng luckan och stäng av värmen och  gå och lägg dig.
    Vad du än gör öppna inte luckan på 10 timmar.

Blanda ihop en god dressing och  skål blanda ihop tomaterna och  dressingen.

• Kattpoet

Trevligt att de har ändrat råden.

• Kattpoet

Dolly P,  ja visst kan du ha den längre i frysen men det smakar inte gott.  

Men två  månader i standard svensson frys är  normalt var den klarar,  3 om du har en frys som du inte öppnar så ofta . 

Svar på tråden Ordna egen buffé? Billiagaste alternativet?