Ordna egen buffé? Billiagaste alternativet?
Funkar kanon och det bara sätta sig ner och se vad som är i säsong och billigt när ni gifter er.
Funkar kanon och det bara sätta sig ner och se vad som är i säsong och billigt när ni gifter er.
Detta är en bra länk http://www.svensktkott.se/aktuellt/berakna-befria-dig-fran-buffe-bryderi/?arkiv=1
Kom ih[g dock att fläskfile klarar sig max 2 månader i frysen rå och kyckling 1 år och nötkött 4-6 månader.
Tillagat så håller det sig 1 månad innan det börjar smaka unket.
Jag har nu bestämt att jag tänker göra en moonblushed tomat sallad, jätte bra och jag kan göra den under natten till den stora dagen och sedan be någon annan hälla på dressing.
Moonblush sallad för 10 buffeportion
1 kilo små tomater ( pärl, cherry,cocktail) eller stora tomater
5 klyftor vitlök
2 tsk färsk timjan
4 msk olja
Sätt på ugnen på 220C. Skala vitlöken. Skär små tomater i halvor och stora i 4 eller 8 delar. Tag en långpanna, klä den i aluminum folie och olja in med 1½ msk olja. På med tomaterna, häll över olja och timjan och vitlöken.
Sätt in ugnen, lite högre upp än mitten, stäng luckan och stäng av värmen och gå och lägg dig.
Vad du än gör öppna inte luckan på 10 timmar.
Blanda ihop en god dressing och skål blanda ihop tomaterna och dressingen.
Trevligt att de har ändrat råden.
Dolly P, ja visst kan du ha den längre i frysen men det smakar inte gott.
Men två månader i standard svensson frys är normalt var den klarar, 3 om du har en frys som du inte öppnar så ofta .