ni som gjort bukett med brudhållare?
Jag har köpt en brudhållare, ett "handtag" med en oasis boll som man sticker i blommorna i. Ni som gjort det, är det svårt?? Har aldrig gjort nått sånt innan. sitter blommorna fast ordentligt i??
Jag har köpt en brudhållare, ett "handtag" med en oasis boll som man sticker i blommorna i. Ni som gjort det, är det svårt?? Har aldrig gjort nått sånt innan. sitter blommorna fast ordentligt i??
Åh, jag står och velar mellan att göra en "vanlig" bukett eller en med hållare. Vilket är enklast?? Och hur håller sig blommorna om man inte har en hållare?
Har läst på själv, och det folk säger är absolut lättast är att binda buketten utan hållare. Då kan du dessutom göra om den, vilket är svårt med oasisboll.
Det finns bra instruktioner på nätet,hur man skall göra. Själv har jag tränat endast en gång, och den buketten blev fantastisk! Och då skall man veta att jag ALDRIG brukar lyckas med buketter. Men med instruktion gick det som en dans!
www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/bind-e...
Själv köpte jag en tiopack rosor på Konsum, och fyllde ut med grönt från naturen. Men när jag gifter mig om en vecka så kommer jag att ha fina beställda rosor (rosa o ljusgula), från en billig handelsträdgård. Och så tror jag att jag blandar med blåbärsris, som är jättevackert i buketter och på borden, nu i början av sommaren.
Denna bukett skall jag binda dagen innan, och sen nästa dag linda in i papper, vatten och plast, med ett fint satinband runt.
Jag VILL i alla fall tro att min bukett kommer bli jättevacker!
Lycka till med din!
Ja just det...i höstas när jag provbinde så testade jag också att få gröna klängerväxter att hänga ned så att det blev en droppformad bukett också. Det funkade mycket enklare än vad jag trott!
Har du tänkt att köpa de växter du tänker ha eller plocka dem ute, Marilyn? Har du provat att använda hållaren än eller har du precis köpt den?