Inlägg från: sanna155 |Visa alla inlägg
  • sanna155

Smaker på bröllopstårta

Har funderat lite på det där med fyllningar i tårtor även bröllopstårtor.. och har en liten fråga..

Jag gör både egna fyllningar och gör även fyllningar med gräddbas och färdigt moussepulver..

Jag har provsmakat både mina egentillverkade (från recept) och dom som jag gör med moussepulverbas.. och tycker att dom flesta är oerhört goda och ibland bättre än mina hemmagjorda..

Så till min fråga.. vad är viktigst för er som beställer tårta.. hemmagjorda fyllningar som smakar okej.. eller halvfabrikat som konditorierna använder som smakar kanon..

För mig är det självklart med att det ska smaka kanon.. men vi har nog olika smak och är nyfiken..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-29 18:52
    Oki.. nu klantade jag nog till det.. men om jag säger såhär.. 2 jordgubbssmaker som smakar kanon... skulle ni som beställare tycka att det är okej med halvfabrikat eller skulle ni rynka på näsan..

• Svar på tråden Smaker på bröllopstårta
  • sanna155
    Aniara4 skrev 2011-05-29 18:47:20 följande:
    Hahaha, det var ingen dåligt ledande fråga det! Vad hände med halvdassiga köpefyllningar och kalasgoda hemmagjorda? Finns inte de alternativen?

Och tror du på allvar att någon ska svara "nej, för mig är det viktigt att fyllningen smakar lite sådär, äcklig tårta är viktigt för mig"?
    Hihi oj så dumt det blev.. men om man får tag i halvfabrikat som är kanon.. skulle ni då som beställare tycka det var dåligt att ta genvägar till en go tårta..
Svar på tråden Smaker på bröllopstårta