Inlägg från: kikki kikki |Visa alla inlägg
  • kikki kikki

Tips på Vegetarisk mat ????

Vi ska ha buffé på vårt bröllop och då med potatis sallad och till det blir det rostbiff,skinka och kyckling och så pasta sallad och vanlig sallad.

Men så kommer det några som är vegetarianer och jag har ingen aning om vad man äter då förutom att dom inte äter fisk och kött.

Skulle vilja ha några tips på vad man kan ge dom som passar ihop med det andra som vi äter.

• Svar på tråden Tips på Vegetarisk mat ????
  • kikki kikki

Ska dom serveras kalla eller varma?

Kattpoet skrev 2011-05-29 19:34:39 följande:
    Om de äter ost och ägg.

MÜCVER

4 pers

500gram fin riven zucchini
    2 msk finhackad persilja
    2msk finhackad dill
    1medelstor lök
    ca ½ dl kokta ris
    ca ½ dl riven ost, mild
    2 ägg
    1½dl vetemjöl
    1/4 tsk cayenne
    en nypa salt
    en nypa peppar
    ca 1 dl olja till stekning

Krama ur den finrivna zuchinin väl. I en stor bunke blanda ihop allt. värm up en stek panna med 4-5 msk olja. Häll med en sked 2-3 öar av smeten i pannan. Platta med en gaffel ut till tunna biffar och stek till vackert gyllenguls, låt rinna av på ett hus hålls papper.

I arabbutiker kan du hitta vegitariska dolmas, det är vinblad fylld med ris, men läs på burkarna och det finns även fylld auberginer som är väldigt goda.
  • kikki kikki

Jag hade tänkt att lägga allt på olika fat...typ rostbiffen på ett och skinkan på ett osv.

• kikki kikki

Kan man frysa dessa??

jag tänkte om man kan göra dom innan och lägga dom i frysen så dom är klara att ta fram dagen innan.

Kattpoet skrev 2011-05-29 19:34:39 följande:
    Om de äter ost och ägg.

MÜCVER

4 pers

500gram fin riven zucchini
    2 msk finhackad persilja
    2msk finhackad dill
    1medelstor lök
    ca ½ dl kokta ris
    ca ½ dl riven ost, mild
    2 ägg
    1½dl vetemjöl
    1/4 tsk cayenne
    en nypa salt
    en nypa peppar
    ca 1 dl olja till stekning

Krama ur den finrivna zuchinin väl. I en stor bunke blanda ihop allt. värm up en stek panna med 4-5 msk olja. Häll med en sked 2-3 öar av smeten i pannan. Platta med en gaffel ut till tunna biffar och stek till vackert gyllenguls, låt rinna av på ett hus hålls papper.

I arabbutiker kan du hitta vegitariska dolmas, det är vinblad fylld med ris, men läs på burkarna och det finns även fylld auberginer som är väldigt goda.
  • kikki kikki
    Kattpoet skrev 2011-07-15 20:14:19 följande:
    Gör en halv test sats och frys, det kanske går jättebra. Jag minns nämligen inte om dessa var de vi frös in eller inte.
    ja så kan jag ju göra
Svar på tråden Tips på Vegetarisk mat ????