ASandra skrev 2011-06-07 11:10:30 följande:
Tro mig jag har försökt prata med henne men når inte fram, så det spelar liksom ingen roll hur jag gör så blir det typ fel.
Men jag skrev så här till henne iaf:
"Hej. Eftersom du inte kom eller hörde av dig lördagen den 28 maj och letade tärneklänning med mig och josefine så räknar jag inte med dig som brudtärna. Bara så du vet! För nu har jag massor med planering att göra. Sandra"
Josefine är min andra tärna och nu min enda då.
Detta meddelande har jag fått hjälp med redan innan ut afall att av en profitionel psykolog.
Och när jag vet att en sån person hjälpt mig med det så vet jag att det är rätt av mig att skicka så.
Väntar på svar, men räknar inte med att få någon respons tillbaka. Inte personligen till mig iaf, hon skriver förmodligen nått på facebook om hur dålig jag är som tagit bort henne som tärna.
Men jag tycker det att hör man inte av sig och inte dyker upp på planerade aktiviteter så har man själv valt det.
Jag förstår att du har försökt... Det har vi också gjort med den "kompisen" och jag har försökt många gånger med min krångeltärna...
Nu var det mest för
din skull som jag tyckte att du skulle skicka via mail där du kan få lite mer utrymme att förklara. Och det är inte för att hon ska förstå bättre.
Utan för att du kan visa svart på vitt för andra personer om det slår bakut och du utses som svarta fåret och den elaka häxan i gänget som inte "förstår och sympatiserar" osv...
Jag har fått höra av
andra att jag har sagt si och så, och är jätteelak.
Men då kunde jag peka på vad jag faktiskt har skrivit, och fråga vad dom tyckte om detta. Vilket har resulterat i att jag i alla fall inte längre är "den elaka häxan som förstört XX liv" utan dom förstår att jag har försökt och att det är hon som vrider till sanningen för att få sympatier...