Chicita skrev 2011-06-07 10:55:55 följande:
Jag hade nog skickat ett e-mail istället eftersom man får plats med lite mer text där och kan förklara sig ordentligt.
Tala om att du är ledsen för hennes skull och att du finns där om hon behöver prata. Men att du har hört vad hon säger bakom ryggen på dig och andra och att du just nu inte orkar med sådant. Så därför tar du bort henne som tärna. Både för hennes och din skull.
Hon slipper pressen och du slipper stressen...
(men förklara lite mer ingående kanske)
Jag har en kompis (inte hon som skulle vara min tärna men som krånglade så mycket för mig). Som har påstått i flera år att alla hennes killar misshandlar henne fysiskt och psykiskt. Hon försökte till och med påstå att min bror var en stalker och som försökte tvinga sig på henne men att hon slog sig fri (min bror är jordens snällaste. Säger du Bu så blir han ledsen liksom...).
När jag och några andra vänner inte tog hennes sida mot den senaste pojkvännen i raden. En kille lika snäll som min bror. Som städade, tvättade, lagade mat och servade henne med kaffe medans hon spelade tv-spel... Så blev hon förbannad på oss och skulle tvinga oss att välja mellan den här killen som också är kompis med oss och henne.
Droppen kom när hon hade tjatat i flera månader på att hon behövde komma bort och vi erbjöd oss att ta med henne på en tur till en stad 10 mil bort, bjuda på resa och hotell och middag på kvällen och ha en riktig härlig tjejkväll... Och hon gick i taket och kallade oss okänsliga idioter
Hon är också mentalt instabil. Hon gnäller nu på att vi har tagit avstånd från henne och att vi inte stöttar henne. Men alla som vill kan se hennes utbrott mot oss då det skedde öppet på en internetsida... Så vi har bara skakat det av oss...
Tråkigt på den vänskapen, men vi kan inte offra vår lycka för hennes skull...
Tro mig jag har försökt prata med henne men når inte fram, så det spelar liksom ingen roll hur jag gör så blir det typ fel.
Men jag skrev så här till henne iaf:
"Hej. Eftersom du inte kom eller hörde av dig lördagen den 28 maj och letade tärneklänning med mig och josefine så räknar jag inte med dig som brudtärna. Bara så du vet! För nu har jag massor med planering att göra. Sandra"
Josefine är min andra tärna och nu min enda då.
Detta meddelande har jag fått hjälp med redan innan ut afall att av en profitionel psykolog.
Och när jag vet att en sån person hjälpt mig med det så vet jag att det är rätt av mig att skicka så.
Väntar på svar, men räknar inte med att få någon respons tillbaka. Inte personligen till mig iaf, hon skriver förmodligen nått på facebook om hur dålig jag är som tagit bort henne som tärna.
Men jag tycker det att hör man inte av sig och inte dyker upp på planerade aktiviteter så har man själv valt det.