• Etnica

Rimligt pris för amatörfotograf?

Jag har anlitat en bekant till att fota o filma vårat bröllop. Han kommer att vara med hela dagen från det att jag är hos frissan. Han kommer att filma i kyrkan o på festen vid tal o vals + lita annat. Sen kommer han att klippa ihop en film o redigera en del bilder. Jag har sen tillgång till alla bilder som tagits under dagen.
    För detta vill han ha 8000:- o det tycker jag är mycket men jag vet inte. Ok om det hade varit en proffsfotograf men nu är han amatör om än duktig.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Rimligt pris för amatörfotograf?
  • Etnica

Jo det känns ju lite jobbigt att pruta då det är en bekant. Kan säga att min sambo kommer INTE gå med på detta pris så det får väl isf bli han som prutar. Men det känns iaf inget bra då det är min bekant sas o jag mer eller midre sagt att det var ok mest för att jag vart så överrumplad. Men vi har iaf inte skrivit några papper så jag kan ju dra mig ur med det är en jobbig situation o det sista jag behöver just nu!!!

• Etnica

Oj det var billigt!! Ja min m2b får nog diskutera det med fotografen. Han är bra på sånt medans jag är totalt värdelös. Tycker bara det är pinsamt o jobbigt!!

• Etnica

Vi har nu avbokat hobbyfotografen o tagit en proffsfotograf. Känns mycket tryggare!! O inte vart det dyrare heller. Visserligen får någon kompis/släkting sköta filmningen under vigseln o tal men det ska dom väl fixa.

Svar på tråden Rimligt pris för amatörfotograf?