Inlägg från: bumbibjörn |Visa alla inlägg
  • bumbibjörn

Hjälp! Oskuld - gällande naglar

Jag har alltid skämts nå fruktansvärt för mina naglar då jag har varit (är) en hemsk nagelbitare. Har försökt sluta så många gånger men nu j-vlar... vill ha fina händer till bröllopet. Jag har nu lyckats få naglar som jag inte haft på... ja aldrig... Jag skulle vilja hjälpa moder natur lite på traven och få extra fina naglar till 27 augusti då bröllopet är. Men... hjälp hur gör man??? Jag har inte så stor budget för att fixa naglarna, men skulle vilja gå till någon som kan det. Har kört på lösnaglar tidigare vid festliga tillfällen och det funkar inte för mig. Men alla säger olika vissa tycker att man ska fixa nu och sen i augusti, vissa andra endast veckan/dagarna innan bröllopet då de riktiga naglarna blir förstörda annars. Sen är det en djungel med olika metoder. Snälla hjälp mig, ni som kan hur skulle ni göra eller hur kommer ni att göra?!

• Svar på tråden Hjälp! Oskuld - gällande naglar
  • bumbibjörn

Tack snälla för era svar. Ska genast köpa nagelbandsolja och något stärkande lack. Funkar nagelbandsoljan trots att man har lack eller nagellack? Tror  jag försöker sköta om mina händer och naglar och förösker gå till någon som kan naglar precis innan vi gifter oss. Verkar det som en bra ide? Vill att mina naglar ska se naturliga ut och inte skrika fejk...har ingen anning alls vad som är bäst bland alla material. Någon som har något tips eller favorit?

• bumbibjörn

Såå arg på mig själv! Va så duktig och hade fått riktigt långa naglar för att vara jag, men så plötsligt hade jag bitit av alla. Gahhh... Har kommit på att jag måste ha något på nageln typ nagellack för att låta bli att bita. Nu kör jag igen på med antibit som smakar urk så att jag märker om jag biter. Blir så arg... Ska göra ett nytt försök att spara ut och sen försöka hålla dem ganska fina och långa. Väntar närmare bröllopet med att gå till ev proffs, då budgeten är skral. Hoppas att jag kanske kan fixa det själv.... Vi får se om jag kanske kan få något i födelsedagspresent. Tack alla snälla för alla tips.

Svar på tråden Hjälp! Oskuld - gällande naglar