Hjälp! Oskuld - gällande naglar
OM du tänker att du kan låta bli att bita på dina egna så kan jag absolut rekommendera att du köper Nagelbandsolja från Nubar. Det är en förpackning som ser ut som ett vanlig nagellack, fast i stället kan man pensla på ett par gånger per dag (jag gör det framför datorn på jobbet) och också ibland efter att ha tvättat händerna eller då man är torr. Det gör nagel segare och mindre skör, man märker resultat direkt.
På sikt hjälper den också till att den nedbitna nagel återfäster på nagelbandsbädden igen och det är bra som nagelbitare.
Om du vill ha konstmaterial så är det så att nagelbitares naglar oftast växer väldigt fort och därför släpper materialet snabbt, oavsett vilket material du har. Jag har provat glas, gele och glasfiber och av de föredrar jag akrylen allra minst, men det berodde nog mer på skickligheten hos utföraren.
Det viktiga är att den man går till faktiskt KAN göra naglar. Att den ser vilken form som passar ens händer, att de inte gör för tjocka eller buckliga naglar och att de har tider för återbesök.
OM man har nedbitna naglar och vill ha fransk manikyr så kan man inte välja alltför långa naglar för då blir delen vitt för stor i förhållande till nagelbädden och det är riktigt fult och skriker fejk lång väg.
Hoppas det var till n¨ån hjälp, ställ fler frågor och jag försöker svara.