Inlägg från: Vikingprinsessan |Visa alla inlägg
  • Vikingprinsessan

Hjälp! Oskuld - gällande naglar

bumbibjörn skrev 2011-05-30 20:18:13 följande:

Jag har alltid skämts nå fruktansvärt för mina naglar då jag har varit (är) en hemsk nagelbitare. Har försökt sluta så många gånger men nu j-vlar... vill ha fina händer till bröllopet. Jag har nu lyckats få naglar som jag inte haft på... ja aldrig... Jag skulle vilja hjälpa moder natur lite på traven och få extra fina naglar till 27 augusti då bröllopet är. Men... hjälp hur gör man??? Jag har inte så stor budget för att fixa naglarna, men skulle vilja gå till någon som kan det. Har kört på lösnaglar tidigare vid festliga tillfällen och det funkar inte för mig. Men alla säger olika vissa tycker att man ska fixa nu och sen i augusti, vissa andra endast veckan/dagarna innan bröllopet då de riktiga naglarna blir förstörda annars. Sen är det en djungel med olika metoder. Snälla hjälp mig, ni som kan hur skulle ni göra eller hur kommer ni att göra?!

Ett tips om du inte vill ha konstmaterial är att du går till en nagelteknolog som gör en stärkande manikyr 1-2 ggr per månad fram till bröllopet. Då kan du får bra tips på hur du kan sköta om dem hemma så att de håller och mår bra.

Vill du sedan ha något mer hållbart över själva bröllopet så skulle jag rekomendera att du gör antingen en förstärkning(om du är nöjd med din längd) med gel alt göra en förlängning. Gel är betydligt mer skonsam mot nageln än akryl som torkar ut nageln. Akrylen tar även med sig mer av egna nageln om man skulle slå av den. 
    Några material som jag själv arbetat med och kunder varit nöjda med är, IDB, Light Elegance, CND Brisa, NSI Balance och Ez Flow.
    Kolla gärna runt bland vänner och bekanta om det är någon nagelteknolog som de är nöjda med och helst gått hos ett tag. Gå mer på rekomendationer än på en flashig hemsida eller blogg!

När det sen kommer till längd är det du som ska vara bekväm med dina naglar. En kort välvårdad nagel kan vara precis lika snygg som en lång.

Hoppas du hittar nån som hjälper dig...lycka till <3

Svar på tråden Hjälp! Oskuld - gällande naglar