Inlägg från: cattitzi |Visa alla inlägg
  • cattitzi

HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!

Hej på er!

Jag har ett STORT problem!!!!
    Jag gifter mig nu på fredag den 3 juni, och VET INTE HUR MIN BRUDFRISYR SKA VARA!!!
    Min frisör och jag träffades för en vecka sen och då trodde hon att det skulle gå snabbt och smidigt. Men så visade det sig att vi inte fick ihop en snygg och lite rolig frisyr så vi träffades i lördags igen. Inte heller då fick vi ihop något och nu känner jag att det enda jag kan ha är en enkel knut då vi inte hinner träffas fler gånger innan fredag och hon kan inte heller komma på nån frisyr. Så på fredag då vi gifter oss, måste jag vara hos frisören kl 6 på morgonen för att se om vi kan komma på någon frisyr, och jag tycker inte att det är läge då!
    Tänk på det inte blir bra?!

SNÄLLA snälla, hjälp mig hitta lite tips och idéer alt bara ge mig ett smakråd till det jag har som idé nu (som jag själv inte tycker är speciellt nog).

Jag ville ha följande frisyr, men det kunde inte frisörskan göra:

Den frisyr hon kunde göra var denna frisyren

Knuten i sig är jättefin, men problemet är att när jag ska på fest etc och vill vara lite finare i håret så gör jag alltid en knut. Därför känns inte det särskilt speciellt.

Klänningen jag ska ha är följande

Och att "bara" ha knut tillsammans med denna klänning känns lite för stelt. Jag vill har någon mer slags uppsättning av något slag.
    Jag hade även tänkt att ha flor samt en blomma i håret. Floret har inte frisörskan heller provat att sätta i. Det är så märkligt, för annars är hon en MYCKET bra frisörska och ska ha allt beröm för hennes arbete! Så jag är inte missnöjd med henne, vi kan bara inte komma på en frisyr och jag känner att vi började för sent.

Jag vill nog inte ha lockigt hår i och med att jag har världens rakaste hår och lockigt är inte riktigt jag. Jag vill även ha en uppsättning av nått slag så man ser den fina ryggen på klänningen.

SNÄLLA hjälp mig då jag blir tokig, och med endast 3 dagar kvar så börjar paniken kommer smygandes mer och mer! Skäms

• Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!
  • cattitzi

Tack alla för alla tips!
    Jag ringde frisören igen och bad att få träffa henne i morgon igen och gå igenom frisyren igen. Hon blev inte särskilt glad då hon har massor att göra just nu med skolbaler etc. Men hon sa att vi kunde träffas en liten stund, sen fick vi nog ta och bestämma oss. JAG HAR JU GJORT ALLT JAG KAN! Jag har mailat henne bilder på tre frisyrer som jag tyckte om i GOD tid innan. Jag bokade frissatid ett år innan och frågade i början av året om när det var dags att börja prata om frisyrer (tänkte kanske 1 månad innan bröllopet). Men fick till svar att det löste sig. Så EN VECKA innan började vi titta på det och hon har satt upp olika frisyrer, men de blir inte bra....tydligen har jag inte tillräckligt långt hår, fast hon trodde det först. Löshår har hon inte beställt.

Hon har fått för sig att jag ville ha nersläppt lockigt hår, och det har jag aldrig sagt, tvärtom! Det är inte alls min stil!
    Mitt hår är så halt så det är bara skrattretande att tro att det kommer att hålla sig lockigt en hel dag.

Vågar knappt föreslå nya frisyrer men jag vill inte heller nöja mig med en knut bara för att. Känner mig så besvärlig. Gråter

Men svinrygg vad fint, särskilt de som var lite mjukare uppsatt. Får gå till henne imorgon och se vad hon säger. Ska kanske ta en knut i alla fall och bara låta det vara?
    Jag har t.om erbjudit mig att betala mer i och med att vi fått träffas tre gånger. Vad mer kan jag göra för att inte vara en "besvärlig kund"?

• cattitzi
    Midvinterflicka skrev 2011-05-31 10:44:46 följande:
    Jag tycker att knuten ovan är fantastisk, skulle vilja ha en sådan själv!
    Tycker du det? Är det inte för stramt till klänningen då?
    Det känns så typiskt mig att välja en knut (det har jag alltid vid festliga tillfällen), hade velat ha en mer "Otypisk" frisyr. Men jag håller med om att knuten är väldigt fin i sig. Är så kluven
  • cattitzi

Jag hittade lite andra frisyrer, vad tror ni om dem? Det är fortfarande "knut-känsla" fast med lite lockar i.
    Usch, jag blir så velig, inte alls likt mig. Är den första med knuten (i inlägget) bättre?
  • cattitzi
    ninasjoholm skrev 2011-05-31 13:05:59 följande:
    Hej! Jag såg att du bor i Karlshamn, ska du ringa någon ny så kolla med Jennifer Håkansson, hon är superduktig! www.studiojennifer.se är hennes hemsida. Hon kanske kan hjälpa dig. Hoppas det löser sig till det bästa, lycka till!
    Hej! Tack för tipset, men jag håller mig ändå till den frisör jag har nu, hon är superduktig och trevlig på alla sätt, men är väldigt stressad just nu (tydligen) och det råkade nog bara gå ut över mig idag.
  • cattitzi
    Mertzi skrev 2011-05-31 11:37:06 följande:
    En frisör kan ju vara superduktig på klipp- och färg, men kass på uppsättningar!
    I mina öron (är själv frisör) låter det som att hon är ganska ointresserad av att överhuvudtaget göra uppsättningar, kanske är uppsättningar för henne som permanenter är för mig!
    När någon ringer och vill boka permanent tänker jag alltid "neeeej...vill inte" men biter ihop och gör såklart jobbet ändå! Trots att jag hatar det är jag ändå engagerad då det är en av mina arbetsuppgifter och det viktigaste är att göra kunden nöjd.

Jag tycker inte att hon uppträder proffsigt!
    Om hon inte var speciellt intresserad från början, och inte kunde känna att om hon tar på sig jobbet får hon engagera sig till 100% hur tråkigt hon än tycker att det är, skulle hon ha avstått från att ta på sig jobbet!
    Jag har brudar att göra i sommar och engagerar mig jättemycket, även på min privata tid, för att sätta mig in i hur dom vill ha det, och förbereda så mycket som möjligt för att allt ska klaffa utan krångel eller stress på dagen D.

Slutligen, mitt personliga råd är att gå till en annan frisör!
    Det finns säkert någon som kan förstå din desperation och ta till sig det här jobbet på kort varsel!
    Förslagen du fått från tjejerna här är superfina! Och att välja en lyxigare variant av den frisyr du brukar ha i vanliga fall, är väl det bästa du kan göra!
    Man ska känna sig trygg och bekväm på sin bröllopsdag, och kunna se tillbaka på fotografierna utan att tänka "vad fan tänkte jag när jag valde den där frisyren?"
    Kör på säkra kort! Det vinner man på i sånna här sammanhang :)

STORT lycka till!
    Tack för dina råd! Min frisörska till försvar så är hon väldigt engagerad och duktig på alla sätt, och vi har ju träffats och gått igenom olika frisyrer, men hon trodde nog att vi skulle en, max två, olika frisyrer och jag skulle bli super nöjd och det skulle vara klart. Men så blev det tyvärr inte och det gör henne antagligen stressad. Sen tror jag att hon har tagit på sig lite för mycket arbete nu med många bröllop och balfrisyrer så hon har inte ens lunch om dagarna, och det är ju hennes bekymmer tyvärr men bidrar nog till stress.

Jag satt och tittade på foton hon tog på frisyren med knuten, och den känns lite "mormor"-aktig. Jag vill köra med säkra kort och känna att det är min stil rakt igenom, men nu vill hon prova med lockig frisyr på mig istället. Kanske en lite lösare knut med lockar i, vad tror du om det?
    Det bör ju kännas som mig, men en lite "hottare" frisyr. Vi ska även gifta oss utomhus så det ska inte vara/kännas för stramt heller.
    Jag skulle vilja vara rakhårig som de frisyrer som visas här som svinrygg (fast en låg variant), men lockigt kanske är rätt som hon säger?

Herregud, att man kan bli så velig över en frisyr! Jag som aldrig är velig annars!!
  • cattitzi
    Thessa01 skrev 2011-05-31 08:56:25 följande:
    Kan hon inte fästa en massa fina blommor eller stenar i håret om du har den enkla knuten (fast det kanske inte går om du ska ha flor?)

Jag tycker nog att något enkelt passar din klänning, som du skriver är ryggen så pass fin och så, så jag tycker dte inte är fel om frisyren är rätt stram och bara uppsatt.
    Jag ska ha en blomma i håret, en vit i spets, Den är ganska stor och täcker upp hela sidan den kommer att sitta på.
  • cattitzi
    Mertzi skrev 2011-05-31 14:35:41 följande:
    Och angående lockarna, Din frisör vet säkert knepen för att göra hållbara lockar!
    Jag vill själv egentligen ha utsläppt hår på min dag, men vet att hur jag än anstränger mig kommer håret ligga platt efter nån timme..
    Bilderna jag postade är en perfekt kompromiss! Man får vackra lockar, men i en uppsättning som inte rasar samman! Den kommer att hålla formen hela kvällen, och du får den mjukt lockiga känslan utan att behöva vara rädd att dom ska dra ut sig :)
    Tusen tack för tipsen och bilderna! Ska ABSOLUT ta dem med mig! :O)
  • cattitzi
    EllaBella skrev 2011-05-31 14:25:37 följande:
    En chignon tycker jag är superfint och brudaktigt

Det är ju en variant på knut som är mer festlig (enligt mitt tycke). Har du förresten funderat på att själv beställa eller köpa löshår om din frisör inte kan få tag på det? Jag tror att t ex Rapuzel är väldigt snabba på att leverera. Jag hade inte satsat på lockigt om du vet att det har svårt att hålla bra i ditt hår. Nu är jag inte frisör men jag hade själv tyckt det hade varit trist att stå där efter nån timme på bröllopsdagen med en frisyr som säckat ihop.

Jag hinner inte beställa löshår, det är ju röd dag på torsdag. Utan det får bli att hitta på något med mitt hår (har ganska långt hår, det går ner till bh-bandet på ryggen, men så är det lite uppklippt).
    Tack för tipset!
  • cattitzi

Hej på er!

Först och främst, tack för alla era tips och idéer och råd! De har verkligen hjälpt!
    Var hos frisören idag och det gick fin fint, vi fick till en uppsättning med lite lockar i och jag är SUPERNÖJD! Frisören var också på bättre humör och det är inga hard feelings där!

Tack till er alla, nu ska jag njuta av de två sista dagarna som fröken, på fredag gifter vi oss!

Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!