• cattitzi

HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!

Hej på er!

Jag har ett STORT problem!!!!
    Jag gifter mig nu på fredag den 3 juni, och VET INTE HUR MIN BRUDFRISYR SKA VARA!!!
    Min frisör och jag träffades för en vecka sen och då trodde hon att det skulle gå snabbt och smidigt. Men så visade det sig att vi inte fick ihop en snygg och lite rolig frisyr så vi träffades i lördags igen. Inte heller då fick vi ihop något och nu känner jag att det enda jag kan ha är en enkel knut då vi inte hinner träffas fler gånger innan fredag och hon kan inte heller komma på nån frisyr. Så på fredag då vi gifter oss, måste jag vara hos frisören kl 6 på morgonen för att se om vi kan komma på någon frisyr, och jag tycker inte att det är läge då!
    Tänk på det inte blir bra?!

SNÄLLA snälla, hjälp mig hitta lite tips och idéer alt bara ge mig ett smakråd till det jag har som idé nu (som jag själv inte tycker är speciellt nog).

Jag ville ha följande frisyr, men det kunde inte frisörskan göra:

Den frisyr hon kunde göra var denna frisyren

Knuten i sig är jättefin, men problemet är att när jag ska på fest etc och vill vara lite finare i håret så gör jag alltid en knut. Därför känns inte det särskilt speciellt.

Klänningen jag ska ha är följande

Och att "bara" ha knut tillsammans med denna klänning känns lite för stelt. Jag vill har någon mer slags uppsättning av något slag.
    Jag hade även tänkt att ha flor samt en blomma i håret. Floret har inte frisörskan heller provat att sätta i. Det är så märkligt, för annars är hon en MYCKET bra frisörska och ska ha allt beröm för hennes arbete! Så jag är inte missnöjd med henne, vi kan bara inte komma på en frisyr och jag känner att vi började för sent.

Jag vill nog inte ha lockigt hår i och med att jag har världens rakaste hår och lockigt är inte riktigt jag. Jag vill även ha en uppsättning av nått slag så man ser den fina ryggen på klänningen.

SNÄLLA hjälp mig då jag blir tokig, och med endast 3 dagar kvar så börjar paniken kommer smygandes mer och mer! Skäms

• Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!
  • Jag han

Åh vad jobbigt att inte få det du vill ha!
    Jag tycker den andra frisyren också är jättefin! 
    Har du kikat på kam, diadem, eller andra hårsmycken? Det skulle säkert passa i en sådan frisyr och är ju inte svårt att sätta i. Det finns ju dessutom  på de flesta affärer som säljer smycken etc..

Har hon inte gjort en provuppsättning på dig?
    Låter lite konstigt tycker jag att hon inte vet om hon kan göra det du vill ha!
    Gå till en annan frisör och be om tips hur man gör med floret som du kan berätta för din egen frisör.

Hur som helst tror jag att du kommer bli supersnygg!!
    Tokfin klänning har du! Och uppsättningen är jättefin enligt mig. Hoppas du verkligen känner dig nöjd på er stora dag!

• Loche

Varför kan inte frisörskan göra den frisyren? Jag menar, är det av nån speciell anledning?

Även om du brukar ha knut vid festliga tillfällen kan man ju pynta knuten lite extra när det är bröllop,,, små blommor eller kristaller eller nåt kanske?

Din klänning är helt ljuvlig, btw!!

• kikki kikki

Men om du oftast har knut när du går ut så varför inte göra tvärt om?

Släpp ut håret och kör på lockar och lite uppsatt kanske???

• Willowfield

En svinrygg med blommor i kanten eller så denna, tycker den är urtjusig..

• Darling Daisy

Båda dina frisyrbilder var jättevackra! Förstår din frustration och oro till fullo, det är ju inte roligt när tiden rinner iväg.
    Så till mina förslag: Svinrygg - snyggt och klassiskt och passar din vackra klänning. Kan pyntas med olika saker.

Fläta på något sätt. Runt huvudet, slarvig fläta nedåt (fast inte så lång att den skymmer ryggen), i luggen osv.

Eller kanske en sån här uppsättning, med lite halvslarviga hårslingor som ger lite liv åt frisyren.

Lycka till! 

• Thessa01

Kan hon inte fästa en massa fina blommor eller stenar i håret om du har den enkla knuten (fast det kanske inte går om du ska ha flor?)

Jag tycker nog att något enkelt passar din klänning, som du skriver är ryggen så pass fin och så, så jag tycker dte inte är fel om frisyren är rätt stram och bara uppsatt.

• Charmina

En snygg svinrygg med lite volym :) skulle vara jättefint med flor och blomma till!

• Moemoe

Tycker det är snyggt med en enkel knut som den du visar och att man sedan slår en tjock fläta run, blir lite mer tillpiffat. Kan även göra så att hon gör flätan utmed sidan av huvudet och att den sedan slås runt knuten.

• cattitzi

Tack alla för alla tips!
    Jag ringde frisören igen och bad att få träffa henne i morgon igen och gå igenom frisyren igen. Hon blev inte särskilt glad då hon har massor att göra just nu med skolbaler etc. Men hon sa att vi kunde träffas en liten stund, sen fick vi nog ta och bestämma oss. JAG HAR JU GJORT ALLT JAG KAN! Jag har mailat henne bilder på tre frisyrer som jag tyckte om i GOD tid innan. Jag bokade frissatid ett år innan och frågade i början av året om när det var dags att börja prata om frisyrer (tänkte kanske 1 månad innan bröllopet). Men fick till svar att det löste sig. Så EN VECKA innan började vi titta på det och hon har satt upp olika frisyrer, men de blir inte bra....tydligen har jag inte tillräckligt långt hår, fast hon trodde det först. Löshår har hon inte beställt.

Hon har fått för sig att jag ville ha nersläppt lockigt hår, och det har jag aldrig sagt, tvärtom! Det är inte alls min stil!
    Mitt hår är så halt så det är bara skrattretande att tro att det kommer att hålla sig lockigt en hel dag.

Vågar knappt föreslå nya frisyrer men jag vill inte heller nöja mig med en knut bara för att. Känner mig så besvärlig. Gråter

Men svinrygg vad fint, särskilt de som var lite mjukare uppsatt. Får gå till henne imorgon och se vad hon säger. Ska kanske ta en knut i alla fall och bara låta det vara?
    Jag har t.om erbjudit mig att betala mer i och med att vi fått träffas tre gånger. Vad mer kan jag göra för att inte vara en "besvärlig kund"?

Svar på tråden HJÄLP mig med bröllopsfrisyren! Det är bara 3 dagar kvar!