• 120530

Vinterbrudar - 2012

Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

Ska bli roligt att se hur många vi är!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

• Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • FridaEklund

Hej på er alla vinterbrudar!

Jag ska också gifta mig 2012- närmare bestämt den 28 januari! Inte långt kvar nu, så det börjar pirra rejält i magen... =)

• pärlan01
    FridaEklund skrev 2011-12-16 17:22:23 följande:
    Hej på er alla vinterbrudar!

Jag ska också gifta mig 2012- närmare bestämt den 28 januari! Inte långt kvar nu, så det börjar pirra rejält i magen... =)
    hej då är vi 2 som gifter oss den 28 januari  :))
  • FridaEklund
    pärlan01 skrev 2011-12-16 17:45:22 följande:
    hej då är vi 2 som gifter oss den 28 januari  :))
    Hej Pärlan!

Men va roligt! Hur går det för er med alla förberedelser, är ni klara eller har ni en del kvar att göra? =)
  • pärlan01
    FridaEklund skrev 2011-12-16 18:54:55 följande:
    Hej Pärlan!

Men va roligt! Hur går det för er med alla förberedelser, är ni klara eller har ni en del kvar att göra? =)
    hej vi har lite småplock kvar sen tårtan :) har haft lite uppehåll när det e massa julstök.
    Hur går det för er då??
  • Wintercandles
    misscharlotte skrev 2011-12-15 08:34:21 följande:
    Haha jag funderar också på var jag ska hänga min klänning. Ska hämta den på lördag och min klädkammare är PROPPFULL, det är helt omöjligt att pressa in den där. Så jag vet inte. Kanske får hänga den på sovrumsdörren så att den är det sista jag ser när jag somnar och det första jag ser när jag vaknar
    Efter att ha pratat med sömmerskan lät dom min klänning hänga kvar där till samma vecka som bröllopet. Skönt för det finns verkligen ingen plats i vår lilla lya. Men sovrumsdörren funkar ju som du skrev :)
  • Wintercandles
    misscharlotte skrev 2011-12-15 08:46:21 följande:
    Har era blivande sett bröllopsklänningen? Ska ni sova tillsammans natten till bröllopet? Min blivande har inte sett klänningen och han vill inte det heller, han vill se mig först i kyrkan på bröllopsdagen, det är så himla gulligt tycker jag Så han, min pappa, bror och svåger ska sova hos min sambos föräldrar och jag, syrran, styvmamma och näbbarna ska sova hemma hos oss, så det blir bara tjejer här hemma natten till bröllopet, det ska bli så himla mysigt!!! Och pirrigt och spännande att nästan ingen kommer se mig förrän vi går in på altargången

Ska ni gå tillsammans uppför altargången eller ska era blivande stå där och vänta? Jag har alltid velat att min pappa "ger" bort mig, men jag har faktiskt ändrat mig lite. Dels bor jag och Johan redan ihop och har barn tillsammans, så det känns som att jag redan tillhör Johan, jag är redan "bortgiven" eller vad man ska kalla det Och dels tycker jag det är oerhört romantiskt att få gå bredvid Johan när vi går in i kyrkan, det är ju honom jag helst av allt VILL gå där med, min bästa vän och den jag älskar. Det ska bli så fantastiskt att dela det med honom, att gå med honom där mellan raderna av nära och kära Oj nu blev jag alldeles känslosam här, nu får jag lugna mig hihi.

Just nu håller jag på med vigselprogram/meny för fullt. Jag gör ju dom själv så jag kommer aldrig hinna göra en till varje person så det blir ett program/meny till varje sällskap och det räcker ju faktiskt gott och väl.

Innan trodde jag att det skulle vara billigare att göra inbjudningskort, placeringskort och program/meny själv, men faktiskt så tror jag nästan det är dyrare att göra det eftersom det är mycket material som ska köpas in + tiden det tar att göra dom. Men just nu är det skitsamma, jag tycker det är så roligt att pyssla så jag förenar nytta med nöje

Igår lunchade jag med min florist och vi bestämde oss för 20 kritvita rosor, liiite lite rosafärgade brudslöja nerpetade mellan rosorna för att få lite rosa effekt och så lite hjärta på tråd. Jag tror det blir fint. Hade tänkt cremefärgade rosor först men tydligen kommer de se gula ut mot min vita klänning så vi kör på kritvita rosor istället, det är ju trots allt vintertema! Sen ska ju Johan ha corsage och näbbarna ska ha små buketter också, så jag ska få prisförslag idag, jag väntar med spänning, känner att det kommer bli dyyyyyrt det här
    Killen har följt med mig & köpt klänningen & sedan varje gång vi varit hos sömmerskan för att kolla de nya ändringarna. Det kommer ju inte vara samma sak på bröllopsdagen med håret fixat & allt.

Vi kommer gå tillsammans upp för altargången...haha mina ben hade nog vikt sig av nervositet om jag hade fått gå den lilla biten ensam. Men det är en fin idè att gå med sin pappa, om man blundar för tanken på att man "ges" bort.

Vi har gjort allt i pappersväg själva & tyvärr måste jag säga så här i efterhand att vi tjänat på att beställa klara istället. Så många vändor till panduro & liknande har kostat en del :(

Min brudbukett kommer mestadels vara Vendela (cremefärgade rosor). Sen blir det små kottar, bär &  pärlor instoppat. Din bukett låter också fin :) Det var ett svårt val med blommor. Det som jag hade kollat ut på bild såg inte alls ut som jag tänkt mig i verligheten.
  • Annixa
    lia skrev 2011-12-16 15:43:07 följande:
    Sitter här ochh tänker detsamma, men har hittat en bra guldsmed och på tisdag får jag tillbaka ringen OCH vigselringen! Ska bli kul att se. 23 dagar kvar nu <3
    Å vad roligt, då kanske vi får se bilder på den! Har du gjort en egen ring?

jag hoppas det går fort i alla fall med förlovningsringen, vigselringen kan jag ändå inte börja använda än, jag undrar om det blir svårt att hålla fingrarna istyr från den när man sen får hem den!? =D

• 120530
    Annixa skrev 2011-12-17 00:59:36 följande:
    Å vad roligt, då kanske vi får se bilder på den! Har du gjort en egen ring?

jag hoppas det går fort i alla fall med förlovningsringen, vigselringen kan jag ändå inte börja använda än, jag undrar om det blir svårt att hålla fingrarna istyr från den när man sen får hem den!? =D
    Det är det! Provar min lite då och då Glad
  • misscharlotte

Idag har vi varit och hämtat min klänning!!! Den hänger i sin "säck" på dörren till klädkammaren Nu är det 1 vecka och 6 dagar kvar till den stora dagen

• Januaribrud

Idag fick jag ett meddelande från min bästa kompis. Hon och hennes sambo är i New York och nu hade de gift sig i svenska kyrkan där i smyg Hon hann före mig iallafall den luringen

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012