• 120530

Vinterbrudar - 2012

Tänkte starta en tråd för oss som planerar vinterbröllop 2012 och som just nu har en bit kvar till den stora dagen! Tanken är att vi skall kunna följas åt i planeringen och hjälpa varandra med tips och råd.

Vi kan väll börja med en kort presentation av våra bröllop:
    Datum: 25.02.2012
    Antal gäster: ca 30 st
    Typ av vigsel: Borglig
    Gifter oss i: Halmstad

Ska bli roligt att se hur många vi är!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 18:20

Lista med datum:
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    Mahy: ?.02.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 07:18
    tessie01 25.12.2012
    misscharlotte: 30.12.2011
    Selma: 31.12.2011
    Iia: 07.01.2012
    Evelinas: 07.01.2012
    Januaribruden: 14.01.2012
    Januaribrud: 21.01.2012
    pärlan: 28.01.2012
    RiNa: 04.02.2012
    Mahy: 11.02.2012
    Red: 25.02.2012
    Annixa: 25.02.2012
    malin martin: 25.02.2012
    Dannis82:25.02.2012
    JennyL: 10.03.2012

• Svar på tråden Vinterbrudar - 2012
  • 120530
    Wintercandles skrev 2011-12-28 23:25:24 följande:
    Provuppsättning & hämta min brudklänning nästa vecka. Annars är allt klart. Känns helt otroligt att ett års planering börjar gå mot sitt mål nu. Känns som vi glömt något, eftersom det är så lite kvar att göra. December månad har varit fullknöckad med sista grejer att fixa & folk att träffa.
    Hur gick det med din tärna? Visst är det skönt med lite stöttande :)
    Jag börjar också bli lite nervös. Mest inför vigseln tror jag, när allas ögon kommer vara på oss.

Det gick bra med tärnan :) Jag var ju lite orolig över henne för några månader sedan, men allt har löst sig sedan vi hunnit prata lite mer och träffats. Jag tror också att det är mest vigseln som kommer vara pirrig! Alla kommer ju verkligen stirra på en eftersom det är första gången de ser brudparet och deras kläder och så. Resten av kvällen tror jag kommer rusa förbi i ett nafs :)

Igår mailade jag med en konditor som inte tyckte att de vore några problem att göra sådana bakelser som jag vill ha! Dessutom verkar hon billig! Skall ringa henne imorgon och prata lite, låter det bra kan vi kanske boka in att hon gör två provbakelser så att vi får se hur de blir och provsmaka. Glad över detta!

• Evelinas
    Sveaalexandra skrev 2011-12-29 02:24:27 följande:
    Hallå, vinterbrudar! Jag har följt denna tråd ett tag men inte skrivit, men nu har jag en fråga som ni kanske kan hjälpa mig lite med eftersom det börjar närma sig för de flesta..

VILKA psalmer har ni valt till vigseln? Tycker att det är så många att plöja igenom så skulle vara skönt med några tips! Har valt psalm 84 i nuläget iallafall!

Gifter mig förövrigt 21/1 :)
    Hej och grattis till stundande bröllop!!
    Vi har valt psamlm 411 som är en vigselpsalm, sen har vi valt psalm 134 eftersom vi gifter oss i trettonhelgen + att den är himla fin och alla kan den Solig

Var och provade klänningen en sista gång igår, den blir så himla fin!! Enkel som jag vill ha den, andra kanske skulle säga tråkig men jag tycker den är perfekt, känns extra kul att jag vet att INGEN annan någonsin kommer ha en exakt likadan! Ska hämta den på tisdag nästa vecka Solig
  • Sveaalexandra
    Evelinas skrev 2011-12-29 09:43:07 följande:
    Hej och grattis till stundande bröllop!!
    Vi har valt psamlm 411 som är en vigselpsalm, sen har vi valt psalm 134 eftersom vi gifter oss i trettonhelgen + att den är himla fin och alla kan den Solig

Var och provade klänningen en sista gång igår, den blir så himla fin!! Enkel som jag vill ha den, andra kanske skulle säga tråkig men jag tycker den är perfekt, känns extra kul att jag vet att INGEN annan någonsin kommer ha en exakt likadan! Ska hämta den på tisdag nästa vecka Solig
    De var fina båda två! Vi har en vigselpsalm så tänkte ha en till som inte var det men som var fin ändå, just nu är vi lite inne på 180, handlar om att varje dag är en gåva och att man ska försöka göra något av den. Men får rådfråga prästen sen också kanske! :)

Åh! Enkelt är fint och du blir nog fantastisk i den! Min är lite större i kjolen men inte så mycket krussiduller och sådant, så jag gillar också enkelt. :)
  • Januaribrud

Jag har ett litet dilemma som jag behöver rådfråga er om. Jag har en nära vän som kommer på mitt bröllop. Vi pratade om vad hon skulle ha på sig. Hon visar då två alternativ. En fin klänning i rosa samt en helvit stickad klänning. Är jag löjlig när jag reagerar på att hon funderar på att ha en helvit klänning. Så som jag har fattat det är det väl så att bruden har ensamrätt på en helvit klänning på sitt bröllop eller har jag fel? Till saken hör att hon gifte sig borgerligt i denna klänning för inte så länge sedan så det är ju hennes brudklänning även om den är väldigt enkel. Funderar på hur jag ska göra. Ska jag säga rakt ut att det inte är lämpligt med helvitt på bröllopet eller ska jag bara släppa det och låta henne ha på sig den. Vill inte trampa någon på tårna men tycker det är synd om hon kommer i vit känning o andra gäster uppmärksammar detta som ett etikettsbrott. Hur hade ni gjort? Är jag bara löjlig?

• RiNa

Januaribrud: jag tycker du ska berätta precis vad du tycker och känner. Både för din egen och för hennes skull.

• pärlan01

får önska alla brudar ett riktigt gott nytt år  =))

• Evelinas

Misscharlotte: Hoppas eran dag var underbar igår!! Väntar med spänning på uppdatering från dig!

Januaribrud: Tycker du ska be henne ha den andra klänningen istället, det hade jag gjort.

GOTT NYTT ÅR!!!

• misscharlotte

Oj oj oj va underbart vi hade det igår! Har inte ens hunnit uppdatera här senaste veckan för vi har varit och firat jul i Göteborg och sen har det varit full rulle här. Allting gick precis så perfekt som vi hoppades, jag har inte fått alla bilderna än av fotografen, men vi har fått en fingervisning via mail, här kommer de bilderna:

• pärlan01
    misscharlotte skrev 2011-12-31 18:11:40 följande:

Vilka vackra bilder fina ni är. Får önska er ett gott nytt år
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012