Red skrev 2011-12-19 10:29:35 följande:
Nej, vi har inte börjat ännu. Är ganska stressad för det, vi borde verkligen komma igång! Detta är vad vi bestäm än så länge:
- Ingång till mendelhssons brudmarch
- Vår vigselförättare pratar lite, typ "Vi har samlats här idag, nära och kära, för att..."
- Solosång "Utan dina andetag"
- Min tärna läser en dikt om kärlek, som vi inte har valt ännu. Några förslag någon? Inte för lång och inte för högtravande.
- Vigselakt, kanske med egna löften men tror inte vi kommer hinna skriva några
- Solosång "make you feel my love"
- Lite sammanfattande/avslutande prat av vigselförrättaren som vi också måste skriva.
- Utgång till "Iv got a feeling"
Tar gärna emot ideer och förslag på alla punkter! Blev rikift stressad av detta nu...
Var inte meningen att stressa dig Bara roligt att höra hur ni lägger upp den borgliga cermonin. Är det inte vigselförättaren som bestämmer vad som skall sägas i vigseltalet/avslutningen? Vår präst kommer ju också hålla ett vigseltal till oss i kyrkan. Kändes som att han ansträngde sig för att lära känna oss litegrann när vi träffades för att kunna hålla ett mer personligt vigseltal i kyrkan. Är det någon ni känner som skall viga er? Tänkte ni kunde slippa planera den biten själva och att vigselförättaren själv författar ett litet vigseltal till er eller fungerar det inte så på borglig vigsel kanske?
Härligt med många musikinslag i cermonin tycker jag Vi var på min sambos systers bröllop i maj. Då sjöng hennes blivande "utan dina andetag" för henne och kompade på gitarr. Inte ett öga var torrt...iaf inte mina. Den är så fin!