Inlägg från: Januaribrud |Visa alla inlägg
  • Januaribrud

Vinterbrudar - 2012

Vet föresten att min blivande skall ha sin svensexa på lördag. Jag skall vara delaktig i kidnappningen Skall bli så kul att se hans min. Han förväntar sig ingen svensexa så han kommer nog bli mycket överraskad

• Januaribrud
    Red skrev 2012-01-10 11:17:05 följande:

Roligt med sminkningen! Jag bokade tid för min provsminkning den första februari, hoppas hoppas det går bra och blir fint :) Hon kände dessutom en tjej som gör naglar som skall ringa mig ikväll och boka en tid.

Har aldrig fixa naglarna men vill gärna göra det till bröllopet. Hur gör ni andra?

Har sköra naglar som lätt går av så jag brukar alltid ha väldigt korta. Har aldrig fixat mina innan men nu till bröllopet har jag bokat tid för nagelförlängning. Vill så gärna ha fina naglar nu när man kommer visa händerna så mycket både på foton och för gästerna. Ska bli spännande att se hur det kommer att se ut med lite längre naglar Funderar nästan på att boka in min blivande på en tid också. Inte på nagelförlängning dock, hahaha. De hade manikyr för män och då fixar de till nagelband och putsar upp naglarna lite
  • Januaribrud

Ringde precis butiken där jag har köpt min klänning. Jag hade laddat för samtalet och tänkt att jag skulle få mothugg när jag sa att den var felaktig men hon var jättesöt och sa att självklart skulle jag komma in genast och att hon skulle göra sitt bästa för att rätta till klänningen så att den blir precis som jag vill ha den.

Det är ofta så tycker jag att man tror att det skall bli massa disskutioner och problem och så löser sig istället allt jättelätt. Pustar ut nu. Eftersom det är i Göteborg blir det en tur på 8 mil enkel väg men både jag och sambon är lediga imorgon så vi passar på att göra en liten familjeutflykt samtidigt och tar med dottern på universeum. Inget ont som inte har något gott med sig

Ursäkta att jag bombar tråden med inlägg idag. Har svårt att koncentrera mig på något annat än bröllop nu

• Januaribrud
    Evelinas skrev 2012-01-10 12:49:30 följande:
    Tänkte jag skulle berätta vår fina dag innan jag drar till jobbet Skrattande

Jag kunde givetvis inte sova på natten, drömde en massa mardrömmar.. Gick upp ivd 7:30 och började locka håret, kl. 10 åt jag frukost med min syster som även var tärna. 10:30 kom min vän som skulle sminka mig och medans hon gjorde det så fixade syrran resten av mitt hår.
    Kl. 12 åkte vi till floristen och hämtade de vackra blommorna, är supernöjd med dem!! Sen åkte vi ut till lokalen där grabbarna grus (bestman och toastmaster) höll på o koppla in högtalarna för fullt och fixa det sista i lokalen. Mamma och syrran hjälpte mig på med klänningen, jag klistrade på lösnaglarna på ca 5 minuter Förvånad hade inte hunnit med det innan, men dom blev jättebra faktiskt!

13.00 kom fotografen och vi fotade i lokalen, i kyrkan och sen ca 20 minuter utomhus, va ca 10 minus.
    Sen gick vi tillbaka ner till lokalen och vår präst kom och pratade med oss. Vi hade inte träffat den prästen innan, den präst vi skulle haft var nämligen sjuk så det fick bli en annan präst, en gammal tant som verkade aningen senil Tungan ute

Micke blev nervös och väldigt känslomässig en stund innan vigseln och sa att han behövde lite sprit. Vi har ju hur mycket som helst sa jag så det är väl bara o ta!! Sagt och gjort, enliten virre och ett tugummi efter det, haha!! 14.55 gick vi upp till kyrkan och vaktmästaren, tärna och bestman väntade på oss i vapenrummet. Micke tog några djupa andetag så gick vi in. En helt fantastisk känsla när alla var där, och ALLA hade tårar i ögonen.

Vigseln gick så otroligt fort! Vacker solosång och en vacker dikt lästes. Prästen (som ju va lite senil) kom knappt ihåg va vi hette, blev en lite för lång konstpaus, haha!! Vid ringväxlingen råkade jag sätta på Mickes ring på hans högerhand istället för vänster, han "smugglade" över den på rätt hand när vi vänt oss mot prästen igen Skrattande

Vi fick lite besök av Mickes brorsdotter på 1 år och 3 månader framme vid altaret, hon stod och tittade på oss och skrattade under sista psalmen, sen fick hon syn på sin pappa (som va bestman) och gick fram till honom och kollade på krubban som stod där.

När vi kom ut ur kyrkan blev vi överösta med ris och paljetter! O massor av kramar!! Vi berättade givetvis att jag satt ringen på fel hand, den bjuder jag på! Min fina fina storebror grät massor och han var så fin! Sist vi träffades var ca 2 år sen pch då var vi fruktansvärt osams, men allt sånt var glömt nu.

Festen var också helt fantastisk och alla verkade ha jätteroligt hela tiden, vår plockhjälp var suveräna och vi fick en massa fantastika tal!! Micke hade ordnat ett jättebra mingelbingo där han skrivit något om varje gäst, även de som tyvärr inte kunde komma, så fick folk prata med varandra för att komma på vem som söktes och ropa BINGO när de fick en rad. ALLA engagerade sig i detta, mycket populärt!!

Maten och tårtan var super och jag orkade faktiskt dansa (har fruktansvärd foglossning så trodde inte jag skulle orka), vi åkte till hotellet vid 1.30, låg och pratade några timmar och sen orkade vi faktiskt med lite bröllopssex Flört

Dagen efter åkte vi till yasuragi spa och hade det fantastiskt mysigt och avkopplande.

Vår dag blev helt perfekt, vi är såååå lyckliga och helt nykära på nytt!!

Vilken härlig dag ni verkar ha haft och vad fina ni var! Låter sådär lagom avslappnat som jag skulle vilja att vår också blir, med besök av små barn vid altaret och små lustiga misstag som att sätta ringen på fel hand
  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-10 12:38:54 följande:

Vad skall du göra för typ av förlängning? Har förstått att det finns flera olika. Vi skall ju till Thailand i två veckor direkt efter så jag vill inte göra något som är ömtåligt eller bör tas bort på salong.

Manikyt för män skulle min mb2 gillat :)

Jag vet att det finns akryl och gelé. Försökte läsa mig till vad som är bäst men alla verkar ha olika åsikter. Jag tror tjejen jag bokade hade båda varianterna så jag kommer nog rådfråga henne innan jag bestämmer mig.

Fick höra av en kompis att när hon tog bort sina akrylnaglar så var hennes riktiga naglar väldigt sköra efteråt. Däremot sa hon att de var grymt hållbara så att de ska vara ömtåliga behöver du kanske inte oroa dig så mycket för. Du kanske ska göra dem så sent som möjligt, innan bröllopet, för efter ett tag blir det ju en utväxt som inte blir så snygg kan jag tänka mig. Dela gärna med dig om du får någon bra info av tjejen du skulle boka

• Januaribrud

Idag har jag bokat en solist till vårt bröllop. Det blir en total överraskning och min bröllopspresent till min blivande. Vi hade ursprungligen sagt att vi inte skulle ha någon som sjöng. Ska bli så kul att se hans reaktion på bröllopsdagen

Har även varit och genrepat i kyrkan idag. Både jag och sambon blev både väldigt rörda och lite nervösa under genrepet. Vet inte hur det ska gå när det är på allvar. Otroligt skönt att ha lite mer koll på vad som skall hända nu iallafall

• Januaribrud
    Red skrev 2012-01-12 20:44:01 följande:
    Idag har jag och mamma varit och pratat med en florist och beställt blommorna. Skönt att det gick bra och var lätt avklarat Glad Jag är ju inte så insatt på blommor men vi hade bilder på tre olika buketter som jag gillar som inspiration, ev av dem var januaribruds. Det blir iaf cremefärgade rosor, någon vit dubbel tulpan, brudslöja och något grönt grejs som jag inte minns vad det heter för att lätta upp buketten Flört Sedan beställd jag även en tärnbukett i samma stil och två knappnålsblommor till mb2 och bestman.

Priset var bättre än jag vågot hoppas på! 500-600 för brudbuketten, 200-250 för tärnbuketten och 50 kr st för knappnålsblommorna. Alltså 800-950 beroende på dagspriserna på blommorna. Jag har skrivit in 2000 i vår budgett så det var en glad överraskning Glad

Det var ju ett riktigt bra pris du fick på buketten Skönt när det blir mindre än man har räknat med. Min florist nämnde också att priset kunde variera beroende på dagspriser för blommorna och sa max 800 kr. Räknar dock med maxpriset så blir jag iaf inte besviken om det blir billigare

• Januaribrud

Jag blev kidnappad igår av ett härligt gäng tjejer Hade en underbar möhippa. De hade hyrt ett ställe m bubbelpool och bastu och hade fixat med mat och vin. Det blev en riktigt mysig kväll m mkt prat och skratt. Så härligt att träffa alla på en gång. Eftersom nästan alla är småbarnsföräldrar är en kväll där man får äta o sitta och prata i lugn o ro en lyx. Det var en möhippa precis i min smak. De känner mig väl min blivande är på sin svensexa nu o jag hoppas han blir lika nöjd. Ps. Detta är min sista helg som ogift

• Januaribrud
    Red skrev 2012-01-15 10:00:27 följande:
    Så roligt! Jag börjar faktiskt bli lite spänd inför min Glad Varje fredag skall jag försöka plocka iordning och liksom vara beredd, har tom tänkt ut en outfit att ha på mig. Om jag får välja själv vill säga!

Jag skulle också bli jätteglad över en lugn kväll med mat, vin och goda vänner. Behöver inte alls gå ut och festa. Mina vänner är liksom inte vänner med varandra så bara att få se dem alla på en gång hade ju blivit något nytt Glad
    Ja det var jätteroligt att se alla på en och samma gång! Min bästa vän ringde på dörren först och precis när jag frågade om hon ville komma in en stund så hoppade alla de andra tjejerna fram. Fast jag hade misstänkt att det kanske skulle bli något denna helgen så blev jag ändå väldigt överraskad Jag hade som tur inte hade bytt om till mysbyxorna än Jag hade även rakat benen dagen innan vilket jag är mycket tacksam för eftersom vi skulle bada bubbelpool och bastu
  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-16 13:25:39 följande:

Puh, nu har jag verkligen ett hektiskt schema framför mig! Jag har något möte eller tid att passa alla dagar efter jobbet denna veckan.. Även om vissa saker egentligen inte är bröllopsrelaterade så måste de klaras av innan dess iaf. Jag måste ha nya linser innan bröllopet så jag har både till kvällen och till bröllopsresan. Jag måste gå till vårdcentralen för att få Ducoral til resan, jag måste hämta ut ett nytt pass i tid till resan, vi måste växla pengar..

Får försöka tänka en sak i taget! Nu har vi bestämt hur våra bord skall stå och har börjat med bordsplaceringen :) Det blir ett långt bord (där vi sitter) med 16 personer och sedan två mindre bord med 8 på varje. De står på varsin sida om det långa bordet. Vi skall troligtvis sitta på gavlen av det långa vid ett halv runt bord som de ställer ihop med de andra. Hoppas ni förstår hur jag menar? Tror ni det blir bra? Det går inte att duka E-bord pga pelarna i lokalen.

Jag har också en galen vecka denna veckan. Inne på sista veckan innan bröllopet på lördag! Tillråga på allt började min blivande också på ett nytt jobb denna veckan. Det innebär rätt lång resväg till och från jobbet så han är inte hemma förän lite senare på kvällen. Jobba, hämta dottern på dagis, laga mat...ja inte mkt tid över till bröllopspyssel... bra tajmat av oss... Tänk vad mycket tid vi ska ha över sedan efter vi har gift oss

Tills saken hör att jag är lite dålig på att be om hjälp. Jag är van vid och vill gärna klara allt själv. Det är väl en kombination av att inte vilja ligga någon till last och att jag ev har ett liiitet kontrollbehov Det har iaf gjort att de här sista veckorna har varit väldigt stressiga.

Jag tycker det låter som en bra bordsplacering. Då har ni ju överblick över alla era gäster från er plats vid huvudändan av bordet vilket kan kännas bra

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012