Inlägg från: Januaribrud |Visa alla inlägg
  • Januaribrud

Vinterbrudar - 2012

18 dagar kvar nu...

Igår träffade vi vår nya fotograf. Han är verkligen jättetrevlig och hjälpsam och tar fina bilder. Han skall ha 3500-4000kr för porträttfotografering inkl bilder på CD. Om han även skall fota i kyrkan så blir det 1000kr till, alltså 4500-5000kr totalt. Jag är mycket nöjd med det priset eftersom vår första fotograf skulle ha 9000kr för samma sak. Det lönar sig att fråga runt upptäcker man även om det tar mycket energi

Brudbuketten är beställd och det blev ca 700-800 kr för den och ca 150 kr för brudnäbbsbuketten.

Att göra denna vecka:

Boka hotellrum för bröllopsnatten!! (sista minuten, jag vet...)

Beställa tårtan

Köpa godis till gästernas lilla present

Köpa marchaller och ev tomtebloss

Boka tid för naglar

Bestämma in- och utgångsmusik

Att göra nästa vecka:

Se över alla kläder och stryka brudklänningen samt brudnäbbsklänningen.

Impregnera uteskorna (Tack Red, hade missat det om du inte skrivit det i din lista )

Göra färdigt festhäftet, vigselprogrammet, gästernas presenter, gästboken samt fixa till lakanen som vi skall täcka de fula stolarna med.

Genrep med prästen, i kyrkan, på torsdagen

Listorna är mest för min egen skull för att skapa ordning i det kaos som är i mtt huvud nu. Ni behöver inte läsa igenom dem

• Januaribrud

Vad har ni valt för färg på strumbyxor/stay ups el likn under klänningen? Det får nog bli strumpbyxor för min del för jag är så himla frusen av mig. Funderar även på att ha leggins under klänningen när vi ska fotas utomhus och till och från lokalen/kyrkan

• Januaribrud
    Evelinas skrev 2012-01-04 11:24:59 följande:
    Hämtade min brudklänning igår, den är sååå fin!! Lite tight rint bröst/rygg, men det är ALLT på mig, de får gå! Satt pch vek servetter ett par timmar, ajaj, min rygg!!
    Kvar att göra är:
    Övning i kyrkan samt slänga ett till öga på lokalen.
    Skriva ut vigselprogram och festäften.
    Baka bröd.
    Putsa skorna.
    Hämta frockcoaten.
    Hämta tårtställningen och lämna den till tjejen som gör våra tårtor.
    Fixa festlokalen och testa ljudanläggningen.

Hoppas vi inte glömt något. Vi ska hämta blommorna på vägen ut till fotograferingen på lördag och maten hämtas av svärmor.
    Åh inte många dagar kvar nu för dig. Ett stort lycka till inför er dag på lördag. Hoppas ni får en underbar bröllopsdag!
  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-03 10:06:46 följande:

Jag skall ha stay-ups under klänningen, tycker det är bekvämare än strumbyxor och så blir det lättare att gå på toaletten :) Färgen på mina kallas puder, det är samma som jag har på underkläderna. Sedan har jag köpt knästrumpor att ha när vi är ute, jag är också frusen av mig!

Hoppas ni kan se bilden! De är ifrån twillift och finns i olika färger, jag har svartat också. Funderar på att byta banden mot vita dock..

Jag har tänkt om, tack! Såg toabesöket framför mig med jobbiga strumpbyxor att krångla sig ur Trivs också bäst i stay ups. Eftersom jag är lång tycker jag att strumpbyxor alltid har en tendens att vara för korta i benen till mig med ett fint häng som följd Var lite rädd för att frysa med stay ups men det var ju ett bra tips att hitta ett par tjockare fina strumpor att ha över. Som sagt tack igen. Bra när andra tänker åt en ibland
  • Januaribrud
    Evelinas skrev 2012-01-08 13:08:54 följande:
    Det var en helt underbar och perfekt dag igår!! Uppdaterar lite bättre sen. Nu ska herr och fru Pihl åka till Yasuragi spa på Hasseludden!! Kram på er alla fina!

Grattis!! Vad härligt att ni hade en härlig dag Ska bli kul att få höra mer senare. Ha det så mysigt på SPA. Det låter härligt!

Häftigt att det varje helg är någon som har sitt bröllop nu efter så mycket planerande här i tråden

Bara 14 dagar kvar för oss nu....

• Januaribrud
    malin martin skrev 2012-01-05 21:44:30 följande:
    hej alla blivande brudar

vill stämma av lite med er hur ni resonerar med bordsplaceringen...läste att förlovade ska sitta brevid varandra men inte gifta och sambos. Vi kommer ha ovala bord med 10personer vid varje.
    Vi har tänkt ha 5 par vid varje bord men inte gå efter traditionen och blanda alla par inom bordet.

hur ska ni göra?
    Vi har satt alla gifta/förlovade/sambos mittemot varandra vid borden. På så sätt sitter de nära varandra men utan att ha varandra till bordet.
  • Januaribrud
    Red skrev 2012-01-07 18:16:37 följande:
    Idag har vi bestämt oss för vilka bakselser vi skall ha. Känns skönt att ha det avklarat! Det blir passionsfruksmousse på browniebotten med ett smalt lager hallonpure insvepta i vit choklad. På toppen skall det finnas hallon och blåbär. En bakelse kommer vara dubbels så stor så vi kan skära den på treditionellt vis. Såhär ser de ut, bilden är liten men jag hoppas ni ser:

De var supergoda och superfina, jag är sååå lättade att kunna bocka av det på listan Glad
    De var verkligen superfina Lät jättesmaskigt också.
  • Januaribrud

Åh jag har paniiiiik! Måste bara skriva av mig lite.

Provade min klänning igår tillsammans med mamma. Hämtade den i november och har sedan bara provat den lite snabbt en gång och la då inte märke till att ena spetsdetaljen på axeln är felsydd Det syns att det inte är lika på bägge sidor. På ena axeln ligger spetsen fint över axeln som den ska och på andra sidan står den mer rakt upp Det är så typiskt att jag inte har upptäckt detta tidigare fast den har hängt hemma i två månader. Jag såg att det såg konstigt ut men trodde bara att den var skrynklig och att det skulle ordna sig vid strykning av klänningen. Affären jag köpte klänningen i har stängt idag så jag får inte tag i dem. Hoppas nu bara att de hjälper mig att åtgärda detta snabbt och utan tjat. Jag kan tycka att en klänning som kostade 7000kr skall vara ok och om den inte är det skall den åtgärdas snabbt och utan kostnad för mig.

Tack för att ni lyssnade

• Januaribrud

Här kommer buketten. Ja, det bästa priset jag fick var 700-800kr på en mindre blomsteraffär. Hon kunde dock inte lova att det blev snöbär i buketten och skulle ta några andra gråaktiga blad istället för dem på bilden vilket jag tyckte var ok då priset var såpass mycket lägre än på de andra ställena jag frågat på.
  • Januaribrud

Igår var jag och klippte mig och gjorde även en provsminkning inför bröllopet. Min frisör var jätteduktig. Hon sminkade två olika varianter, en på varje öga (såg inte klok ut, haha), så jag skulle få två olika att välja på. Såg direkt vad som passade mig bäst. Blir ögon i grå/silver nyanser vilket även fungerar jättebra eftersom min blivande kommer att ha väst och kravatt i grått och min bukett har grå inslag. Mer festligt än vardagssminkning blev det men utan att se spacklat ut. Är så nöjd

Denna vecka skall jag göra:

-Lösa problemet med min felsydda klänning! (prio 1 såklart!)

-Skriva ut innehållet till festhäften (omslag är redan klara)

-Skriva ut vigselprogram

-Impregnera uteskor och gå in inneskorna (ajaj, mina är en liiiiten aning för små)

-Ringa scandic och avboka ett romantikpaket som jag la till på min beställning. Vill istället fixa något eget mumsigt som vi kan äta/dricka på kvällen när vi kommer till hotellet.

-Köpa marschaller och tilltugg till brudskålen.

-Genrep inför bröllopet med präst och kantor på torsdag!

Svar på tråden Vinterbrudar - 2012