misscharlotte skrev 2011-11-08 21:15:11 följande:
Hej alla!
Datum: 30.12.2011
Antal gäster: ca 35 st
Typ av vigsel: Kyrklig
Gifter oss i: Kilafors
Detta var ganska snabbt påtänkt, vi hade tänkt haft ett sommarbröllop egentligen men nu blev det inte så och för några veckor sedan kände vi bara att vi ville få det gjort, så inbjudningslistan som ursprungligen var uppe i 80-90 personer har nu blivit avkapad till 35 och på bara två månader ska vi alltså planera ett vinterbröllop! Hjälp... Klänningen är vald, skor inköpta, fotograf bokad, frissan bokad, floristen "nästan" bokad, inbjudningskorten har jag gjort själv (scrappat) och det sista kortet blev klart och ivägskickat igår. Än så länge är det bara 2 st som inte kommer så det verkar som att nästan alla kan komma trots kort varsel och dumt datum!
Just nu kämpar jag med att planera bordsplacering, bordsplaceringskort och bordsdekorationer! Har tänkt mig massor med höga stearinljus, små snöflings-konfetti och diamant-konfetti på borden, men det är ungefär så långt jag kommit.
Det största problemet just nu är att jag tror att det inte finns musikanläggning i kyrkan!! Visserligen är jag rätt traditionell av mig så jag kör nog på det "vanliga" i kyrkan, men det hade varit kul med nån annan musik också. Nu hoppas jag bara att lokalen har CD, vi ska vara i församlingshemmet nämligen som ska vara jättemysigt tydligen, men den stora frågan är ju om de har rätt utrustning eller om vi måste boka annan lokal!? Shit det är ju mindre än två månader kvar.
Min blivande man har fått två ansvarsområden: Lämplig klädsel och väljande av best man. Jag tror inte han kommit så långt haha :) Vi får väl se, i värsta fall dyker han väl upp i långkalsonger :))))
Så längt ni har kommit, snabbt jobbat! Roligt med din man, han skall väll förhoppningsvis hinna med de sakerna :)
När jag läste din list kom jag på en sak jag inte bokat/börjat fundera på. Florist! Jag är ganska ointresserad av blommor så jag tänkte vänta med det tills efter nyår. Hur gör ni andra, måste florist bokas i god tid? Jag skall "bara" ha en brudbukett. Restaurangen står för och ordnar alla dekorationer och resten av brudföljet så bli blommlösa :)