Inlägg från: misscharlotte |Visa alla inlägg
  • misscharlotte

Vinterbrudar - 2012

Red skrev 2011-11-17 07:19:38 följande:
    De var jättefina! Hur många gäster har ni? Jag undrar alltså gur många kort du gjort. för det måste tagit väldigt mycket tid?
    Vi kommer bli 34 totalt men det blev inte så många inbjudningskort eftersom det är många stora familjer som bjuds in Det blev totalt 12-13 kort om jag inte minns fel (inklusive ett till oss själva som jag ska spara till bröllopsalbumet sedan). Det tog några veckor, eftersom jag har en liten 1,5-åring hemma så har man inte så mycket tid Har fått sitta på kvällarna och pyssla med detta så det har tagit ett antal timmar. I genomsnitt har väl varje kort tagit 30-40 minuter, plus tiden det tog att bestämma hur de skulle se ut.
  • misscharlotte
    Red skrev 2011-11-17 07:19:38 följande:
    De var jättefina! Hur många gäster har ni? Jag undrar alltså gur många kort du gjort. för det måste tagit väldigt mycket tid?
    Eller nä, nu ljög jag, det tog nog närmare en timme per kort förresten. 30 minuter tog det från det att jag fått dit bakgrundspapprena på insidan med texten
  • misscharlotte

Red skrev 2011-11-17 14:16:52 följande:

Idag fick jag vår sammanfattning ifrån lokalen på vin, meny och allt vi kommit överrens om. Där stod också alla priser så det var ju bra. En sak blev jag dock lite kondunderad över, och det var priset på tårtan.

För kaffe och tårta tar de 105 kr per bit, 120 kr per bit om det skall vara bakelser som jag vill. Jag vet inte rikigt vad kaffet kan kosta men är det inte ganska dyrt? Vad kostar era tårtor? Jag har hört flera som sagt 65 kr per bit, isf skulle ju kaffet kosta 40 kr och det låter ju lite osnannolikt. ..,

Min tårta kostar 45 kronor per bit och då har jag en konditor som är oerhört skicklig och populär när det gäller bröllopstårtor. Så det pris du fått låter hiskeligt dyrt!
    Såhär kommer vår tårta se ut (fast istället för marsipan kommer vi ha vit socker-pastillage eller vad det heter för att den ska bli kritvit):

• misscharlotte
    Evelinas skrev 2011-11-17 18:21:59 följande:

Har hämtat ut min ring idag, den är såååå fin!!! LÄNGTAR tills jag får ha den!

Åh va kuul! Jag ska hämta ut min om 1-2 veckor, jag längtar!!!
  • misscharlotte
    Januaribrud skrev 2011-11-18 08:40:43 följande:

Börjar bli dags att ta tag i det här med brudbuketten för min del. Är inne på någon av ovanstående buketter. Vi har färgerna ivory, silver och mörklila. Vill inte lägga så mycket pengar på brudbukett så priset kommer också avgöra vilken jag väljer. Alltid bra med smakråd så jag kastar ut frågan här. Vilken tycker ni är finast?
    Jag röster för den mellersta, men kanske något mer inslag av lila.
  • misscharlotte
    Red skrev 2011-11-18 12:33:49 följande:
    Wao, vilken fin tårta! Och ni verkar ha fått ett toppen pris också. Får se om jag vågar försöka pruta, är tyvärr dålig på sånt...
    Ja jag är också dålig på att pruta, skulle nog aldrig våga det. Kan ni inte få förslag från andra konditorier också? På det sättet kanske ni kan få ner priset genom att vänligt men bestämt "hota" med att gå till någon annan som är billigare?

Jag älskar scrapbooking, det är så rogivande att sitta och pyssla och då har man ju roligt samtidigt Men tycker man inte om sånt så kan det ju lätt bli jobbigt...
  • misscharlotte
    Red skrev 2011-11-18 13:48:03 följande:
    Jo, vi skall försöka det. Först och främst skall vi träffa konditorn och se bilder på deras tårtor samt provsmaka, så man vet vad det är vi betalar för. Sedan får vi se om vi tycker det är värt det. Det är ju smidigt att vår lokal sammarbetar med just denna konditorn, vi behöver inte tänka på frakt av tårtan och sådant och det är ju väldigt smidigt.
    Sant, men oftast så ingår transport av bröllopstårtor eftersom tårtan står på en speciell ställning. I vårt pris så ingår leveransen och jag har även pratat med flera andra där leveransen också ingår, så det kan ju hända att lokalen du hyr gärna vill att du beställer genom dem och då kan de ju framstå som att det är väldigt fördelaktigt. Men kolla runt, jag tror du kan komma undan mycket billigare och få leveransen på köpet!
  • misscharlotte
    Red skrev 2011-11-21 15:49:19 följande:

Idag fick jag svar på mitt mail ifrån konditorn. Hon lät trevlig och tyckte att vi skulle komma in till konditoriet och prata lite och se på bilder på bakelser de har gjort. Det tycke hon skulle passa bra att göra någon gång måndag-fredag innan kl.13. Jag förstår att alla inte har samma arbetstider, men jag tycker ändå att det är så komiskt att så många föreslår sådanan tider :) Fick svara att vi dels bor i en annan stad och att vi jobbar 7-16, så kan vi möjligtvis ses lite senare en eftermiddag...

Nästa måndag skall jag och mb2 på privatlektion i vals:) Dels för att kunna dansa lite fint under bröllopsvalsen men också för att det är roligt att prova saker tillsammans. Roligt skall det bli iaf! Skall ta med mig mina brudskor och ha på dem ett litet tag iaf, bra tillfälle att gå in dem. Hur gör ni, kan ni dansa?

Jag kan INTE dansa. Min sambo kan dansa vals men jag har ingen aning om hur  man gör så jag funderar antingen på att gå en snabbkurs på youtube ;) eller boka in en danslektion. Men vi måste verkligen dra ner på kostnaderna nu, detta bröllopet (som är meningen ska vara litet!) har redan dragit iväg rejält. Men jag ska kolla vad det kostar iallafall, det kan ju som du säger vara en rolig och mysig grej att göra tillsammans :)

Kul att ni ska träffa konditorn, men jag förstår dig gällande tiderna, fattar inte hur folk bara kan anta att man är ledig var och varannan dag. Var tror de man får pengar ifrån egentligen? De flesta jobbar ju faktiskt mån-fre 8-17 :)
  • misscharlotte

I helgen beställde vi iallafall bröllopstårtan Den kommer se ut ungefär som bilden jag la in tidigare men blommorna kommer vara frostade och det kommer inte vara några gröna blad på den. Eventuellt kommer jag få lite frostade snöflingor på den också eftersom vi har vintertema Smaken blir chokladbotten med hallonmousse, det är tydligen en klassiker så jag hoppas den blir god! Och så valde vi såklart brudpar som ska stå på toppen och så en sån där vit sockerblomma eller vad det heter. Totalpris för 35 bitar blev 1690 kronor, det tyckte jag var ganska överkomligt!?

Vi var även i lokalen (församlingshemmet) i helgen och jag är sjukt imponerad! Församlingshem för mig = kalt, stelt och opersonligt. Men detta var en fristående mörkbrun timmerstuga i vinkel, hur mysigt som helst! De har en stor hall med en röd hörnsoffa och lekhörna med leksaker för barnen och stort bra kök och flygel i stora salen och massa annat. Jag blev grymt imponerad, det enda som var dåligt var stolarna, de är urtråkiga. Men man kan hyra stolsöverdrag för 20 kr styck på blocket så jag kanske ska köra på det, har inte bestämt mig än. Måste dra ner på kostnaderna, men det bara drar iväg med nya saker hela tiden! Galet!

• misscharlotte
    Sofia K skrev 2011-11-22 10:06:42 följande:
    SKOR?!

Ar det nagon som har forslag pa var man kan ha for skor pa ett februaribrollop?
    Om det blir en san dar riktigt kall dag med en massa sno som vi hoppas, sa maste ju skorna vara lampliga, atminstone stunderna vi ar utomhus vid forflyttning, fotografering mm.
    Jag tanker mig nanting liknande: www.brandos.se/wildflower/chevonn e-01460621-97-ivory/a40639
    och att eventuellt ha en ytterligare, mer oppen sko for att anvanda inomhus sen. 
    Har ni nagra andra forslag pa vinterbrudskor? Och aven pa var man kan hitta dom?

Tacksam!

jag köpte två par skor på www.nelly.com blev bara 600 kr totalt!!!
    Ett par som är öppen tå att ha inomhus och ett par som är stängda och lite varmare som jag kan ha utomhus vid fotograferingen. Det viktiga är ju att klacken är lika hög på båda skorna så klänningen inte blir för kort eller lång i något av skorna.
Svar på tråden Vinterbrudar - 2012