Vinterbrudar - 2012
Vad har ni för OSA?
Vi vet inte rikigt! Vi vill på sätt och vis inte ha traditionellt honnörsbord och sitta med våra föräldrar utan vill hellre sitta med våra vänner, för det tror jag blir roligare för oss. Så fort vi har fått in OSA får vi börja se över alternativen.. Vill ju att alla skall ha det bra samtidigt som vi vill ha en riktigt rolig bröllopsfest.
Herregud nu är det bråttom med allt kan jag säga! Mitt schema för de kommande veckorna är riktigt hektiskt. Vi ska träffa prästen för vigselövning/genomgång, träffa kantorn för att bestämma musik, min dotter ska på utredning på sjukhuset pga att hon är allergisk mot penicillin, sen ska vi på lucia-firande med förskolan nästa vecka, bordsplaceringen är inte riktigt klar än. Bordsplaceringskorten ska jag försöka jobba lite med idag så de blir klara nån gång. Servetterna ska vikas, vilket tar ca 5 min per servett. Nästa fredag ska jag till frissan för hårprovning och sminkning + slingor i håret. Nästa söndag ska vi hämta Johans kostym och jag ska ha slutprovning av klänningen + att Matildas klänning ska färdigställas. Den 17/12 ska jag hämta min klänning. Den 21/12 åker vi ner till familjen i Göteborg och firar jul, kommer hem den 27:e. Den 28:e ska jag till lokalen och duka och ställa i ordning allt. Den 29:e kommer alla Göteborgarna så då är det storstädning som gäller och den 30:e är bröllopet! Och däremellan ska jag hinna göra julkort och vigselprogram/meny inför bröllopet vilket jag knappt börjat med!!! Och dessutom har vi massor kvar att inhandla, mat, dryck, dekorationer mm. Nu på sluttampen är det så himla mycket som måste klaffa och jag känner att jag knappt hinner andas... nu förstår jag folk som anlitar bröllopskoordinatorer Men samtidigt tycker jag det är roligt att planera och jag tror inte jag skulle lita på att nån annan kan göra det precis så som jag vill ha det.
Och karln gör ju inte många knop Vilken chock eller hur?
OCH jag måste planera med min fotograf hur, var och när vi ska fotograferas.
ÄNTLIGEN är jag klar med bordsplaceringskorten!!! Har hållit på hela dagen. Såhär blev resultatet:
Har ni bestämt vad ni ska ha för smycken? Jag har lite panik över det.. Är i vanliga fall en rikigt accessoartjej och tycker att smycken är väldigt viktigt för att få till en rikigt bra look. De skall ju liksom definiera den stilen man vill uppnå med klänning, skor, hår och smink. De är pricken över i:et och för mig som har axelbandslös klänning blir det extra viktigt med ett fint halsband.
I vanliga fall har jag inga som helst problem med att handla sådant. Brukar se vad jag vill ha framför mig, gå in i ett par affärer och komma ut stensäker på att detta blir bra. Nu är jag uppe i fyra halsband och är förtfarande inte säker! Varför skall det vara så svårt denna gången...